معاون دادستان تهران مطرح کرد:

اعدام در کمین قاچاقچیان ماده مخدر گل/توهم زایی گل در اروپا یک پنجاهم ایران است

۱۳۹۹/۰۶/۱۵ - ۰۵:۰۶:۲۶
کد خبر: ۱۰۵۳۴۱۳
اعدام در کمین قاچاقچیان ماده مخدر گل/توهم زایی گل در اروپا یک پنجاهم ایران است
مهدی مهرانگیز گفت: براساس قانون حداقل حبس برای ماده مخدر گل 6 ماه است و اگر وزن ماده مخدر گل از 3 کیلوگرم بیشتر شود و شرایط ماده 45 الحاقی را نیز داشته باشد احتمال مجازات اعدام نیز برای آن وجود دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سخنگوی کمیته مقابله با آسیب‌های اجتماعی مجلس یازدهم در روزها اخیر بیان کرد که عناوین مجرمانه بسیار زیاد است و در قوانین جدید دنبال جرم‌زدایی و کاهش عناوین مجرمانه هستیم اما کاهش عناوین مجرمانه در ارتباط با مواد مخدر اشتباهی فاحش است و در قوانین جدید بسیاری از عناوین مجرمانه در ارتباط با قاچاق مواد مخدر را کاهش یافته که بسیاری را هم بلاتکلیف گذاشته است. او با بیان اینکه مجازاتی برای ماده مخدر گل پیش‌بینی نشده است، در ادامه معتقد است که حتی قاچاق این ماده جرم نیست و برای مبارزه با قاچاق به ویژه مواد مخدر جدید خلا قانونی جدی وجود دارد و باید در این رابطه تجدیدنظر جدی شود.

حمل مادمخدر گل مجازات دارد

مهدی مهرانگیز، معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای ناحیه 20 تهران در این خصوص به خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: ماده مخدر گل یا همان گراس که در قانون از آن یاد شده است همچون سایر موادمخدر با آن برخورد می شود. اینگونه نیست که هیچ برخوردی با مصرف کنندگان و حاملان آن انجام نشود.

او افزود: ماده 4 و 5 قانون مبارزه با موادمخدر در این رابطه هم برای ماده مخدر گل و هم برای تریاک عنوان کرده است که با توجه به میزان ماده مخدر برای آن مجازات هایی در نظر گرفته است و حتما با این افراد برخورد می شود.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: در ماده 4 قانون مبارزه با موادمخدر بحث خرید و فروش و توزیع این مخدر را تعیین تکلیف کرده و ماده 5 نیز به مقوله حمل و نگهداری این مخدر پرداخته است. هر کدام برای خود مجازات هایی دارند.

توهم زایی ماده مخدر گل در اروپا یک پنجاهم ایران است

سرپرست دادسرای ناحیه 20 تهران در ادامه با اشاره به خطرناک بودن ماده مخدر گل گفت: بذرهایی که در کشورمان وجود دارد مخدرهایی هستند که به شدت فرآوری و دست کاری شده است. در کشورهای اروپایی میزان توهم زایی ماده مخدر گل یک پنجاهم آن چیزی است که امروزه در کشور ما وجود دارد.

او افزود: مشخص است که این ماده مخدر دستکاری شده است تا در ایران مصرف موادمخدر با تبعات بیشتری همراه شود و به دنبال این، اعمال توهم زایی و خاصیت اعتیاد و ویرانی این ماده مخدر به شدت زیاد شده است.

مهرانگیز ضمن هشدار به شهروندان تاکید کرد: اینکه برخی در کشورهای اروپایی عنوان می کنند ماده مخدر گل آسیب زیادی ندارد برای کشور ما صدق نمی کند زیرا ماده مخدر گل موجود در ایران آثار ویرانی در حدود 50 برابر بیش از آن چیزی دارد که در اروپا مصرف می شود.

او ادامه داد: جوانان به همین علت بدانند که ماری جوانا و گل هیچ تفاوتی با سایر موادمخدر ندارند. ماده مخدر گل که امروز در کشور ما وجود دارد مشخصا از نظر ژنتیکی دست کاری شده است.

حداقل حبس برای ماده مخدر گل 6 ماه است

معاون دادستان تهران اظهار کرد: براساس قانون حداقل حبس برای ماده مخدر گل 6 ماه است و اگر وزن ماده مخدر گل از 3 کیلوگرم بیشتر شود و شرایط ماده 45 الحاقی را نیز داشته باشد احتمال مجازات اعدام نیز برای آن وجود دارد.

این مقام قضایی در پایان گفت: این موادمخدر امروز به قدری اعتیادآور شده اند که حتی تجربه یک باره آن ها منجر به اتفاقات ناخوشایندی برای فرد مصرف کننده می شود. بارها مشاهده شده است که با یک بار مصرف اعتیاد دائمی فرد را گرفتار کرده است. امروزه شاهد هستیم که تاجران موادمخدر برای اینکه سود خود را افزایش دهند نام های جدیدی برای موادمخدر قبلی به کار می برند و تبلیغات دروغین در خصوص آن ها انجام می دهند در صورتی که همه آن ها یک اثر مخرب دارد و جوانان را گرفتار می کند.

//انتهای پیام:3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز