چگونه سرگیجه خود را چگونه درمان کنیم؟

۱۳۹۹/۰۶/۱۶ - ۱۰:۱۵:۳۴
کد خبر: ۱۰۵۴۲۲۶
چگونه سرگیجه خود را چگونه درمان کنیم؟
سرگیجه جزء بیماری‌هایی است که بسیاری افراد برای دانستن علت آن به پزشک مراجعه می‌کنند که سکته مغزی، التهاب گوش داخلی و میگرن از جمله علائم آن است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سرگیجه جزء بیماری‌هایی است که بسیاری افراد برای دانستن علت آن به پزشک مراجعه می‌کنند.

سکته مغزی، التهاب گوش داخلی و میگرن از جمله دلایل ایجاد سرگیجه است؛ البته این بیماری یکی از شایع ترین علل مراجعه افراد بزرگسال به پزشک بوده و به ندرت علت اصلی آن عاملی جدی است.

با به کار بردن راهکارهای ساده می‌توان سرگیجه را درمان کرد. در ادامه این مطلب با دلایل مختلف سرگیجه و درمان آن آشنا می‌شوید:

علل و دلایل سرگیجه

سرگیجه علل و دلایل مختلفی دارد که به شرح ذیل است:

خون‌رسانی نامناسب به مغز ناشی از افت شدید فشار خون یا انسداد در شریان‌ها

 از دست دادن دید و اختلالات مرتبط با دید

 کم خونی

 میگرن

 اختلالات مربوط به گوش به خصوص عفونت گوش

 تحریف سیستم عصبی به علت داروهای سنگین، مانند:ضد انعقاد و آرام بخش.

 کم آبی بدن

 خونریزی داخلی در بدن شما

 سکته مغزی

 آسیب سر

کم خوابی و اضطراب

 مصرف برخی از داروها که موجب افت فشار می شوند

نشانه های سرگیجه

سرگیجه معمولاً می تواند به طور خاص به صورت یکی از احساسات زیر بیان شود:

 احساس کاذب حرکت یا چرخش (Vertigo یا سرگیجه دورانی)

 سبکی سر یا احساس غش

 از دست دادن تعادل یا عدم تعادل

 سایر احساسات مانند شناور بودن یا سنگینی سر

درمان های خانگی برای سرگیجه

مصرف  آب

آب ،یکی از عناصر ضروری برای خلاص شدن از شر سرگیجه است از دست دادن آب بدن ،یکی از علل اصلی سرگیجه است و در نتیجه مصرف آب فراوان ،باعث رفع مشکل سرگیجه می شود.

مصرف  زنجبیل

زنجبیل، یکی دیگر از درمان های موثر سرگیجه است مطالعات ثابت کرده اند که زنجبیل ،در برابر این مشکل بسیار مؤثر است ، شما می توانید زنجبیل را خام بخورید یا آن را به شکل چای زنجبیل مصرف کنید، و این مشکل را درمان می کند. این کار با بهبود گردش خون در سراسر بدن در نتیجه درمان موثر سرگیجه کار می کند.

نحوه  تنفس

تنفس درست می‌تواند شما را از مشکل سرگیجه تسکین دهد از یک تا پنج در حال تنفس بشمارید، و باز هم از پنج تا یک در هنگام بازدم. در این فرایند، سعی کنید شکم خود را از هوا پر کنید، تصور کنید که یک مکان، زیر دیافراگم شما وجود دارد که باید آن را پر کنید.

این ،در واقع روند تنفس عمیق است و مقدار کافی اکسیژن را برای مغز فراهم می کند و بنابراین سیستم عصبی را شل می کند و برای سرگیجه مفید می باشد.

گاسبری و تخم گشنیز

مواد تشکیل دهنده هر دوی این گیاهان برای سرگیجه فوق العاده است، گاسبری یک منبع غنی از ویتامین A و C است و سرگیجه را از بین می برد و از آن می کاهد، ۲ قاشق چایخوری دانه های گشنیز و یک لیوان آب گاسبری را اضافه کنید، مخلوط را یک شب بخیسانید، صبح روز بعد آن را مخلوط کرده و مصرف کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز