معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

صدور ضمانت نامه تا ۱۰۰ میلیارد تومان برای کارآفرینان مستعد

۱۳۹۹/۰۶/۱۷ - ۱۴:۳۳:۴۰
کد خبر: ۱۰۵۵۰۱۰
صدور ضمانت نامه تا ۱۰۰ میلیارد تومان برای کارآفرینان مستعد
محمد کبیری گفت: ارائه تسهیلات با نرخ ترجیحی، صدور ضمانت نامه تا سقف 100 میلیارد تومان و مشاوره های کسب و کار و حقوقی به کارآفرینان مستعد از برنامه های ماست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مراسم انعقاد تفاهم نامه 300 میلیارد تومانی مسکن کارگری و تفاهم نامه 200 میلیارد تومانی توسعه بازار و 200 میلیارد تومانی جوانان با صندوق کارآفرینی امید و تفاهم نامه 20 درصد تخفیف بیمه کارفرما با معاونت توسعه اشتغال و کارآفرینی و مراسم تفاهم نامه تعاونی توسعه روستایی با حضور محمد کبیری معاون امور تعاون، عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، حجت اله مهدیان مدیرعامل بانک توسعه‌ تعاون و اصغر نورالله زاده مدیر عامل اصغر صندوق کارآفرینی امید روز دوشنبه 17 شهریورماه در وزارت کار برگزار شد.

محمد کبیری، معاون امور تعاون در ابتدای این نشست گفت: رویکرد بخش تعاون در دوسال اخیر حمایت ویژه از تشکیل و توسعه تعاونی های اشتغال زا با محوریت جوانان و زنان بوده است.

او افزود: امروز در گام نخست تفاهم نامه ای با سازمان بسیج سازندگی منعقد می کنیم تا بتوانیم افرادی که مستعد تشکیل تعاونی با رویکرد اجتماعی و اقتصادی هستند داشته باشیم و خدماتی مثل ارائه تسهیلات با نرخ ترجیحی صدور ضمانت نامه تا سقف 100 میلیارد تومان و مشاوره های کسب و کار و حقوقی در اختیار آنها قرار دهیم.

کبیری بیان کرد: ما معتقدیم در شرایطی که ایران از آثار اقتصادی کرونا رنج می برد قطعا کمک تعاونی ها می تواند بخشی از آثار منفی را منتفی کند و باورمان این است که اگر بتوانیم بستر مناسبی فراهم کنیم و سرمایه های خرد مردمی را به تعاونی های توزیعی و خدماتی  گسیل دهیم قاعدتا از جذابیت بازارهای اغواگرایانه جلوگیری می شود و یقینا می توانیم با توسعه بخش تعاون تاب آوری اقتصادی کشور را در برابر تحریم ها افزایش دهیم و با رویکرد توسعه اقتصاد مقاومتی که جز اصلی ترین فرمایشات رهبر است از این طریق دنبال کنیم و امروز گام های مهمی از محل انعقاد این تفاهم نامه ها برداشته خواهد شد.

کبیری اظهار کرد: 6 هزار و پانصد تعاونی فعال در مسکن مهر داشتیم که موظف بودند 840 واحد را تحویل مردم دهند.

او افزود: پیشرفت تحویل مسکن مهر به مردم به 91 درصد رسیده است و اگر قانون اجازه دهد از همین منابع برای 9 درصد باقی مانده که دچار مشکلات مالی شده اند استفاده کنیم .

کبیری اظهار کرد: پرونده مسکن مهر سال 99 در بخش تعاونی به پایان می رسد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز