عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران :

برج‌های شهرک مروارید غیر استاندارد هستند

۱۳۹۹/۰۶/۱۸ - ۰۹:۵۳:۴۱
کد خبر: ۱۰۵۵۳۰۶
برج‌های شهرک مروارید غیر استاندارد هستند
زهرا نژاد بهرام گفت: نوع قرار گرفتن برج های شهرک مرواریدقابل بحث است زیرا اکثراً به شکل غیر متعارف و غیر استاندارد ساخته شده اند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ زهرا نژاد بهرام، عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران پس از استماع گزارش رابط شورایاری منطقه ۲۲ گفت:  همانطور که گفتند مسائل این منطقه از جنس بافت های فرسوده و مواردهای متعدد دیگر بسیار متنوع شده است به طوریکه در 19 منطقه دیگر هم ما درگیر آن هستیم اما جنس مسائل و مشکلات منطقه 22 همانطور که عرض شد متفاوت است.

او افزود: به طور مثال مسئله شهرک مروارید. شهرک مروارید با داشتن 59 بلوک 25 تا 35 طبقه و بطور میانگین 25 طبقه و ظرفیت پذیرش حدود 56 هزارنفر، این شهرک فاقد هرگونه ظرفیت های شهرسازی اعم از معابر، شبکه معابر و سایر ظرفیت های شهری است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: حتی نوع قرار گرفتن این برج ها نیز قابل بحث است زیرا اکثراً به شکل غیر متعارف و غیر استاندارد ساخته شده اند.

نژاد بهرام تصریح کرد: پیگیری های متعددی هم که صورت گرفته متاسفانه به رغم تمام تلاش هایی که برای بهبود شرایط شهرسازی، بخش هایی از این شهرک که هنوز ساخته نشده و در حدود 12 بلوک است هم، نتوانستیم کاری را پیش ببریم چرا که از نظر ملکی هم دچار مشکل هستند.

او افزود: جدی ترین مسئله محدوده شهرک مروارید این است که با توجه به روند واگذاری و وارد محدوده کردن که 30 به 70 بوده است متاسفانه شهرداری 70 درصد سهم خودش را هم واگذار کرده یا فروخته! و این سازوکار باعث شده است که محدوده شهرک مروارید فاقد ظرفیت های شهرسازی کرده است. و به همین دلیل در حال حاضر با مشکل مالکیت روبرو شده است و این عراضی موسوم به پلاک چهار وردآورد محسوب می شود که شهرک مروارید را به طور کامل در بر گرفته و منجر به مشکلات جدی حقوقی شده است به طوریکه این موضوع مجدداً باید بررسی شود به رغم اینکه 56 هزار نفر در این شهرک ساکن شوند.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران خاطر نشان کرد:موضوع دوم در ارتباط با طرح توسعه دانشگاه علامه طباطبایی است که خوشبختانه به دلیل اینکه نه طرح مصوبی داشت و نه اینکه پیشنهاد مصوبی از شورای عالی و کمیسیون ماده پنج داشت فقط در جهت تملک یا واگذار کردن بخشی از دهکده المپیک به این دانشگاه، با درایت شهردار منطقه و حمایت شهرداری جلوی این اقدام غیر اصولی گرفته شد.

او گفت: در خصوص فاضلاب پیرامون دریاچه خلیج فارس هم متاسفانه ارتفاع میزان آب در برج های حاشیه دریاچه به حدود یک متر می رسید که خوشبختانه با کمک کمیسیون خدمات شهری شورا و شهرداری منطقه تصویه خانه «خرگوش دره» به تصویب رسید و ما امیدواریم که در کوتاه مدت با توجه به پیگیری های شهرداری منطقه، شورا و سازمان آب و فاضلاب بتوانیم در کوتاه مدت حداقل از برزو اتفاق های این چنینی که به دلیل نبودن ضرفیت های لازم ایجاد شده است جلوگیری نماییم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز