معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی:

ساخت و ساز در حریم شهرها تقسیمات کشوری را بهم زده است/افزایش حاشیه نشینی در پی مهاجرت معکوس

۱۳۹۹/۰۶/۱۹ - ۰۵:۴۱:۰۲
کد خبر: ۱۰۵۵۳۵۸
ساخت و ساز در حریم شهرها تقسیمات کشوری را بهم زده است/افزایش حاشیه نشینی در پی مهاجرت معکوس
مهدی جمالی نژاد گفت: متاسفانه ساخت و سازها در حریم تهران به سایر شهرها کشیده شده‌ و تقسیمات کشوری را بهم زده‌ است.

مهدی جمالی نژاد، معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی درخصوص وضعیت ساماندهی ساخت و سازها در حریم تهران به خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: متاسفانه نه تنها در تهران بلکه در اکثر شهرهای کشور مشکل ساخت و ساز در حریم شهرها وجود دارد و همچنان رو به رشد است.

او افزود: مسئله ساخت و ساز در حریم تهران بسیار پیچیده‌تر از سایر استان‌هاست چون برخی از این ساخت و سازها به سایر شهرها کشیده شده‌اند و تقسیمات کشوری را بهم زده‌اند.

جمالی نژاد تصریح کرد: اگر ساخت و ساز در حریم شهرها ادامه پیدا کند، به دنبال از بین رفتن تقسیمات کشوری، در مدیریت این مناطق دچار مشکل می‌شویم و حتی ممکن است به جایی برسیم که این مناطق بدون تکلیف بمانند و متولی نداشته باشند.

معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی با اشاره به افزایش حاشیه نشینی در پی این نوع ساخت و سازها گفت: چند وقت اخیر مطالعاتی را انجام دادیم و به این نتیجه رسیدیم برخلاف گذشته که مردم از روستا و شهرهای کوچک به تهران می‌آمدند، امروزه مردم تهران، کلانشهرها و شهرهای بزرگ به روستاها و حاشیه شهرها کشیده شده‌اند.

جمالی نژاد عنوان کرد: مهاجرت معکوس باعث می‌شود حاشیه نشینی افزایش پیدا کند، معضلی که دغدغه تمام مسئولین و شورای اسلامی شهر تهران است.

او در پایان گفت: برای جلوگیری از پیامدهای فوق، به تمام استانداری‌ها دستور اکید دادم جلسات مستمر با معاونت عمرانی خود داشته باشند و جلوی ساخت و سازها در حریم شهرها به ویژه تهران را بگیرند چون این رویه ساخت و ساز در حریم شهرها پیامدهای جبران ناپذیری خواهد داشت.

//انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز