در دیدار رئیس دیوان عدالت اداری و رئیس شورای عالی استان‌ها مقرر شد:

تهیه و تدوین تفاهم نامه علمی، آموزشی و پژوهشی میان دیوان عدالت اداری و شورای عالی استان‌ها

۱۳۹۹/۰۶/۱۸ - ۱۱:۱۲:۲۵
کد خبر: ۱۰۵۵۳۹۶
تهیه و تدوین تفاهم نامه علمی، آموزشی و پژوهشی میان دیوان عدالت اداری و شورای عالی استان‌ها
در دیدار رئیس دیوان عدالت اداری با رئیس شورای عالی استانها مقرر شد تا تفاهم نامه علمی، آموزشی و پژوهشی بین دیوان عدالت اداری و شورای عالی استان‌ها تهیه و تنظیم شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد کاظم بهرامی رئیس دیوان عدالت اداری در دیدار با علی رضا احمدی رئیس شورای عالی استانها با تشکر از زحمات چندین ماهه احمدی گفت: مهم این است که در مدت مسئولیت چه تعداد اتفاق خوب از سوی یک مدیر رخ می دهد و چند کار مهم تا حصول نتیجه دنبال می شود .

او افزود: باید پرسید چه ریل گذاری مشخصی با حضور آن مدیر انجام شده و چه مشکلی از مشکلات مردم حل شده و روند کارها چگونه سهل الوصول شده است و در این میان باید اولویت سنجی صورت گیرد و کارها بر اساس اهمیت اولویت بندی شود .

بهرامی ادامه داد: تأثیر کارهای خوب می تواند سالیان سال اثر گذار باشد و به نوعی باقیات الصالحاتی برای مدیران قلمداد می شود و در نقطه مقابل تصمیمات و کارهای نابجا عکس این موضوع را نتیجه می دهد .

او با اشاره به اینکه در خصوص نحوه انتخاب اعضای شوراها مطالبی مطرح است افزود: شرایط کاندیداها یکی دیگر از مواردی است که در خصوص آن بحث هایی وجود دارد .

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: این موضوع زمانی اهمیت می یابد که عزل و نصب شهرداران هم توسط شوراها صورت می گیرد و همین امر هم جای بحث دارد که باید این موضوع نظم بهتری پیدا کند .

او به یکی از وظایف شورای عالی استانها در حوزه تنظیم طرح ها و لوایح و ارسال آن به مجلس اشاره کرد و تصریح کرد: جایگاه شورای عالی استانها جایگاه مهمی است و نکته مهم تر این است که قوانین مهمی را هم می توان از این مسیر تصویب کرد .

بهرامی بیان افزود: بنده معتقد به تعامل با دستگاههای اجرائی در راستای حل مشکلات مردم و اجرای صحیح قانون و در جهت رضایت مندی مردم و کاهش پرونده های قضائی هستم دیوان عدالت اداری می تواند در حوزه فعالیت شورای عالی استانها آگاهی بخش عمل کند .

رئیس دیوان عدالت اداری بیان کرد: ما باید برگزاری جلسات مشترک و بررسی علمی مشکلات مهم شوراها را بررسی کرده و راه حلی همیشگی برای آنها پیدا کنیم برای مثال در بحث عوارض باید این موضوع را به عنوان یک مطالبه جدی مورد بررسی قرار دهیم زیرا در دو زمینه آن یعنی میزان عوارض و کیفیت عوارض موضوعاتی مطرح است که باید حل شود .

او گفت: باید بررسی کنیم و ببینیم شورای عالی استان ها تا چه اندازه می توانند قوانین مربوط به اخذ عوارض را وضع کرده زیرا با این مشکل مواجه هستیم که شهرداری ها باید درآمد پایدار داشته باشند .

حجت الاسلام و المسملین بهرامی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه های مهم در این زمینه این است که شورای عالی استانها باید سامانه اخذ عوارض مبنی بر مصادیق عوارض محلی و میزان آن را تهیه و براساس مقررات و قوانین و جایگاه نظارت شورای عالی به شوراهای استانی سراسر کشور ابلاغ و بر اجرای صحیح آن تأکید و نظارت مستمر صورت داشته باشد .

رئیس دیوان عدالت اداری خاطر نشان کرد: ما خواستار ضابطه مندی امورات شوراها هستیم و آمادگی داریم دست به دست هم دهیم تا کشور را بسازیم و مشکلات مردم را حل کنیم .

در پایان این دیدار و گفت و گو توافق گردید که تفاهم نامه آموزشی ، علمی و پژوهشی بین دیوان عدالت اداری و شورای عالی استانها تهیه و تنظیم شود و در مواردی که قوانین و مقررات حاکم به موضوع شوراها و شهرداری ها مواجه با مشکل و یا دارای ابهام باشد با استفاده از ظرفیت ارائه طرح و لوایح از سوی شورای عالی استانها و مجلس شورای اسلامی اقدام شود .

گفتنی است پیش از سخنان رئیس دیوان عدالت اداری ، علیرضا احمدی، رئیس شورای عالی استانها گزارش جامعی از اهم اقدامات و فعالیت های دوران مدیریت خود ارائه و به این موضوع اشاره کرد که، امروز برای پیشبرد اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یکی از ملزومات کار انعقاد تفاهم نامه و همسو شدن تمام نهادها و دستگاه های دولتی و مجموعه های کشور در جهت خدمات رسانی به مردم است.

او گفت: هر نهاد و دستگاهی که در نظام جمهوری اسلامی و براساس قانون اساسی تشکیل شده است باید در جهت حل مشکلات مردم به وظایف خود عمل و از کار مردم گره گشایی کند.

احمدی ادامه داد: باید دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه های مختلف در کشور برطرف شود و در این راستا شورای عالی استان ها آمادگی دارد با دستگاه های مختلف در چهارچوب اختیارات تفاهم نامه هایی منعقد کند.

رئیس شورای عالی استان ها تاکید کرد: در همین راستا نیز بزودی تفاهم نامه ای با دیوان عدالت اداری منعقد خواهد شد.

نظر شما