سهمیه استان مرکزی در اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ۲ هزار نفر تعیین شد

۱۳۹۹/۰۶/۱۹ - ۱۳:۳۴:۲۶
کد خبر: ۱۰۵۶۱۲۲
سهمیه استان مرکزی در اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ۲ هزار نفر تعیین شد
رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: ۲ هزار نفر سهیمه استان در اجرای طرح ملی توسعه مشاغال خانگی است که با هدف ایجاد اشتغال پایدار و تامین بازار مصرف اجرا می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مسعود شهرجردی روز چهارشنبه در نشست خبری خود گفت: در این طرح، رونق اقتصادی و تحقق شعار جهش تولید و توسعه جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد استان و کشور محقق خواهد شد.

او گفت: این طرح در سه مرحله شامل شناسایی مزیت و ظرفیت‌های استان، توانمندسازی و اتصال به بازار کار مورد توجه قرار گرفته است و با بهره گیری از کارهای  پژوهشی و با همکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان مرکزی هفته آینده عملیاتی می‌شود.

 رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی تصریح کرد: متقاضیان برای شرکت در این طرح می‌توانند وارد سایت ثبت نام مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی به نشانی  inhb.ir  شوند و پایش و راستی آزمایی اطلاعات پس از ثبت ‌نام توسط واحدهای اجرایی جهاد دانشگاهی انجام می‌شود.

 شهرجردی افزود: این طرح در سال‌های ۹۶ تا ۹۸ به صورت آزمایشی در ۹ استان با ظرفیت ۲۰ هزار نفر اجرا شد و با توجه به نتایج قابل قبول مقرر شد برای رونق اقتصاد خانوار، تحقق شعار سال و توسعه جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور در ۳۱ استان اجرا شود.

مدیرسازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی استان مرکزی نیز گفت: شعار این طرح «هرخانه یک محصول است» که در اجرای طرح نیازی به ایجاد سوله، کارخانه و تجهیزات سنگین نیست و با مدیریت منابع کوچک امکان درآمد و اشتغال پایدار وجود دارد.

فاطمه غنی پور افزود: ۲۰۰ شغل در این طرح شناسایی شده تا متقاضیان با توجه به حوزه فعالیت بتوانند به تولید مشغول شوند.

او اظهار کرد: عمده مشکل تولید کنندگان، تبلیغات،  بسته بندی محصولات، بازاریابی و بازارسازی محصولات است که با ایجاد بانک اطلاعاتی با هدف اتصال به بازار پیش‌بینی شده است.

مدیرسازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی استان مرکزی گفت: چهار بازار مکان اینترنتی را جهاد دانشگاهی با همکاری پژوهشگاه فناوری اطلاعات در این طرح پیش‌بینی کرده و همچنین توسعه اینترنتی، دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی شبکه اجتماعی برای فروش محصولات در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در نظر گرفته شده است.

غنی پور افزود: اتحادیه زنان جهان به نوعی در ۲۰ کشور محصولات را معرفی و با ارزهای مختلف با کاتولوگ ترجمه شده محصولات به فروش می رسد و مهمترین ویژگی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، توجه به بازار یا همان تولید مبتنی بر بازار و توانمندسازی متقاضیان و کاهش وابستگی به وام است.

مدیرسازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی استان مرکزی گفت: توجه به تجارت الکترونیک و فروش الکترونیکی محصولات، بازنگری در رشته‌های قبلی مشاغل خانگی، توجه به رشته‌های نوین نظیر برنامه‌نویسی، تولید محتوا، مترجمی، ویراستاری، مشاوره، تولید انیمیشن و همچنین توجه به نقش و جایگاه نهادهای توسعه‌ای نظیر جهاد دانشگاهی در پیاده‌سازی برنامه‌ها و سیاست‌های قانونگذار، از دیگر ویژگی‌های شاخص در اجرای این طرح است.

غنی پور افزود: محققان از کسب و کارهای خانگی به عنوان یک ظرفیت مناسب برای اشتغالزایی و فرصتی برای ایجاد آثار مثبت مالی برای صاحبان مشاغل یاد می کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز