چه کسانی باید واکسن آنفلوانزا را تزریق کنند؟

۱۳۹۹/۰۶/۲۰ - ۰۹:۲۹:۲۴
کد خبر: ۱۰۵۶۴۲۹
چه کسانی باید واکسن آنفلوانزا را تزریق کنند؟
عضو کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا با توجه به فراگیری بیماری کرونا در کشور به افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای، سالمندان، زنان باردار و کادر پزشکی توصیه کرد که حتما واکسن آنفلوانزا را بزنند.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ مسعود مردانی متخصص بیماری های عفونی روز پنج شنبه در پاسخ به این سوال که چه کسانی امسال باید واکسن آنفلوانزا را حتما بزنند، اظهار داشت: بیماران قلبی، ریوی و کلیوی، مبتلایان به دیابت، ایدز، سرطان و نقص سیستم ایمنی، مستعد بیماری آنفلوانزا هستند و باید نسبت به آن واکسینه شوند.

او ادامه داد: افراد دارای بیماری های مزمن، مصرف کنندگان داروهای کورتن، پیوند شدگان، کسانی که شیمی درمانی و رادیوتراپی می شوند، حتما این واکسن را تزریق کنند.

متخصص بیماری عفونی افزود: برخی زنان باردار در سال‌های گذشته پیگیری جدی برای تزریق واکسن آنفلوانزا نمی کردند اما امسال با توجه به شرایط موجود به آنان توصیه می شود که حتما نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

مردانی با یادآوری این که کوتاهی کادر پزشکی در تزریق واکسن کار نادرستی است، تصریح کرد: کادر پزشکی اعم پزشکان، پرستاران و تکنسین های اورژانس در اولین فرصت باید این واکسیناسیون را انجام دهند.

او زمان مناسب تزریق این واکسن را اواخر شهریور و اوایل مهر اعلام کرد و گفت: وزارت بهداشت در تلاش است تا در روزهای آینده این واکسن عرضه شود.

منبع:ایرنا

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز