آهسته حرف بزنید تا کرونا نگیرید

۱۳۹۹/۰۶/۲۱ - ۲۰:۲۰:۳۶
کد خبر: ۱۰۵۶۷۶۶
آهسته حرف بزنید تا کرونا نگیرید
یک بررسی جدید نشان می‌دهد پایین آوردن بلندی یا حجم صدا در هنگام حرف زدن می‌تواند انتشار ویروس کرونا را در محیط کاهش دهد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ این پژوهشگران از دانشگاه کالیفرنیا در دیویس می‌گویند با توجه به این یافته‌ها ساکت‌تر نگهداشتن فضاهای پرخطر از لحاظ انتقال ویروس کرونا مانند بیمارستان‌ها و رستوران‌ها می‌تواند خطر انتشار ویروس را کاهش دهد.

دانشمندان در نسخه ای مقاله‌شان در این باره که هنوز در ژورنال‌های علمی منتشر نشده است، می‌گویند کاهش ۶ دسی‌بل در میانگین میزان‌های صدا تاثیری مشابه با دو برابر کردن میزان تهویه اتاق در کاهش انتشار ویروس دارد.

سازمان جهانی بهداشت در ماه ژوئیه (تیر) پذیرفت که امکان انتقال ویروس کرونا را از طریق هواپخش (آئروسل) وجود دارد، یعنی از طریق قطرک‌های بسیار ریز شناور در هوا) که در هنگام آواز خواندن یا حضور در رستوران‌ها یا سالن‌های ورزشی از دهان خارج می‌شوند.

این پژوهش جدید نیز نشان داد این قطرک‌های میکروسکوپی که هنگام حرف زدن هم از دهان خارج می‌شوند، تبخیر می‌شوند و ذرات هواپخشی را به جای می‌گذارد که آنقدر بزرگ هستند که بتوانند ویروس زنده را حمل کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز