سرقت از خانه با بیهوش کردن صاحب خانه مسن

۱۳۹۹/۰۶/۲۲ - ۰۹:۰۰:۰۵
کد خبر: ۱۰۵۷۰۷۳
سرقت از خانه با بیهوش کردن صاحب خانه مسن
دو سارق منزل با جلب اعتماد شاکی و رفت‌وآمد به خانه این مرد درنهایت او را بی‌هوش و اموالش را سرقت کردند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ ششم مردادماه پرونده‌ای با موضوع سرقت به عنف منزل با شکایت مردی ۷۰‌ساله در کلانتری ۱۲۷ نارمک تشکیل و با دستور مقام قضائی پرونده برای رسیدگی تخصصی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی ارجاع شد.

شاکی در گام اول برای تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی دعوت شد. او ماجرای سرقت را این‌طور شرح داد: حدود یک‌ماه قبل با جوانی حدودا ۲۸‌ساله به‌نام اسماعیل در پارک محل آشنا شدم و چندین مرتبه او را ملاقات و اعتمادی نسبت‌به او پیدا کردم. پس از مدتی با توجه به اینکه محل سکونتم ساختمان ویلایی و قدیمی است و به بازسازی و باغبانی نیاز داشت، موضوع را با اسماعیل در میان گذاشتم و او نیز گفت در کارهای ساختمانی و تعمیرات مهارت دارد و با قیمت مناسب تعمیرات ساختمان را انجام می‌دهد. اسماعیل همان روز همراه من برای بازدید و برآورد هزینه و مصالح مورد نیاز به منزلم آمد و پس از بازدید قرار شد از روز بعد برای تهیه مصالح و تعمیر مراجعه کند.

شاکی در ادامه گفت: روز بعد اسماعیل به منزلم آمد و در چند روز کار را تمام کرد و من نیز با او تسویه‌حساب کردم. این ماجرا باعث شروع رفت‌وآمد اسماعیل به منزلم شد و چند مرتبه برای باغبانی مراجعه کرد و درنهایت چهارم مردادماه اسماعیل به‌همراه فرد دیگری به نام امیر که می‌گفت یکی از بستگانش است، به خانه‌ام آمد. پس از انجام کارهای باغبانی به داخل منزل رفتم، اما امیر اجازه نداد از آن‌ها پذیرایی کنم و گفت سن شما از ما بیشتر است و من خودم این کار را انجام می‌دهم. او به آشپزخانه رفت و از من درباره نوع نوشیدنی سؤال کرد که گفتم خیلی تشنه هستم و شربت می‌خواهم. اسماعیل در یک سینی دو لیوان چای برای خودشان آورد و برای من نیز شربت آورد که باهم خوردیم و پس از چند دقیقه من در سرم احساس سنگینی کردم و دیگر هیچ‌چیز متوجه نشدم.

شاکی در ادامه اظهاراتش افزود: فرزندم که هرروز چند مرتبه با من تماس می‌گیرد و جویای احوالاتم می‌شود، آن روز به من چند مرتبه زنگ زده بود و من پاسخ نداده بودم که سریع به منزلم مراجعه کرد و مرا بی‌هوش دید. او با اورژانس تماس گرفت و با مداوای صورت‌گرفته و ازبین‌رفتن آثار داروی بیهوشی به‌هوش آمدم و فهمیدم چه اتفاقی برایم افتاده است. در بررسی منزلم متوجه شدم اسماعیل و امیر پس از بی‌هوش‌کردنم، اموالی از قبیل ساعت، طلاجات و کارت عابربانکم در مجموع به ارزش حدود ۶۲۰ میلیون ریال راسرقت کرده و از محل متواری شده‌اند.

کارآگاهان بعد از ثبت اظهارات شاکی با حضور در محل سرقت موفق شدند ردی از اسماعیل به‌دست بیاورند و با کشف سرنخ‌های موجود آدرس مخفیگاه متهم در خیابان شهید مدنی شناسایی شد و این فرد با هماهنگی قضائی و در عملیاتی پلیسی دستگیر و برای تحقیقات به پایگاه چهارم پلیس آگاهی منتقل شد.

اسماعیل در بازجویی‌ها ضمن قبول جرمش گفت: به موادمخدر اعتیاد دارم و برای به‌دست‌آوردن هزینه‌های زندگی و خرید شیشه نقشه این سرقت را کشیدم و، چون می‌دانستم به‌تن‌هایی از عهده این سرقت برنمی‌آیم، با همکاری امیر آن را اجرائی کردم و پس از ارتکاب جرم بخشی از اموال را فروختیم و بخش دیگر نزد امیر است.

با اعتراف صریح اسماعیل کارآگاهان در گام بعدی دستگیری امیر را در دستور کار قرار دادند و با هماهنگی قضائی در عملیاتی غافلگیرانه متهم را در محدوده کلانتری ۱۰۶ نامجو شناسایی کردند. در زمان دستگیری متهم از او یک عدد اسپری گاز اشک‌آور، یک قبضه چاقو، یک عدد شوکر و حدود چهار گرم مواد مخدر از نوع شیشه کشف شد و پس از انتقال متهم به پایگاه چهارم آگاهی در مواجهه با اسماعیل و مشخص‌شدن موضوع سرقت، امیر لب به سخن گشود و گفت استعمال مواد مخدر و مشکل مالی علت و انگیزه سرقت بوده و از کرده خود پشیمان است.

سرهنگ کارآگاه مسعود برجی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران با تأیید این خبر گفت: با اعتراف صریح اسماعیل و امیر به جرمشان و قبول جبران خسارت شاکی هر دو متهم پس از صدور قرار مجرمیت روانه زندان شدند.

نظر شما