رییس سازمان حفاظت محیط زیست:

هر چه در قانون حمایت از محیط بانان پیش بینی شده، صد در صد اجرا می‌شود

۱۳۹۹/۰۶/۲۲ - ۱۲:۴۹:۰۴
کد خبر: ۱۰۵۷۲۶۲
هر چه در قانون حمایت از محیط بانان پیش بینی شده، صد در صد اجرا می‌شود
عیسی کلانتری صبح امروز با حضور در بیمارستان میلاد تهران از محیط بان مجروح شمیرانات عیادت و در جریان روند درمان او قرار گرفت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ عیسی کلانتری،  در حاشیه ملاقات با امیرحسین کرمیان محیط بان مجروح منطقه حفاظت شده ورجین تهران، با اشاره به اینکه بر اساس قانون حمایت از محیط بانان که سال گذشته تصویب و امسال ابلاغ شده، محیط بانان همانند ماموران نیروی انتظامی هستند، گفت: پیش از تصویب این قانون، اگر درگیری بین محیط بان و متخلف ایجاد و منجر به مرگ می شد، محیط بان در صورت عدم اثبات بی گناهی قصاص می شد.

او با بیان اینکه خوشبختانه با تصویب این قانون محیط بانان در انجام ماموریت های خود حمایت قانونی دارند، تصریح کرد: سازمان محیط زیست نیز هر چیزی که در این قانون پیش بینی شده است را بصورت صد در صد انجام می دهد.

کلانتری ضمن قدردانی از وزارت بهداشت و درمان و نیروی انتظامی در حمایت از محیط بانان و رسیدگی به موقع به محیط بانان مجروح در کشور گفت: از بعد معیشتی و رفاهی محیط بانان هم تا آنجایی که قانون به ما اجازه دهد تلاش می کنیم.

در ادامه جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور نیز با اشاره به اینکه سال گذشته و در زمانی که قانون حمایت از محیط بانان تصویب نشده بود با حمایت رییس سازمان حفاظت محیط زیست بیمه عمر و بیمه مسئولیت محیط بانان برقرار شد، افزود:بر همین اساس هر محیط بانی که جان خود را حتی در خارج از ماموریت سازمانی از دست دهد، بیمه عمر بصورت کامل به خانواده محیط بان تعلق می گیرد.

او اظهار کرد: در درگیری محیط بانان با متخلفان که بصورت سهوی منجر به مرگ می شود نیز بیمه مسئولیت  مورد استفاده قرار می گیرد.

محبت خانی با تاکید بر اینکه محیط بان شمیراناتی نیز برابر نظر پزشکی قانونی از بیمه عمر استفاده خواهد کرد، گفت: با هماهنگی های صورت گرفته با بیمه، امیدواریم بتوانیم طی هفته آینده تمام دیه ها چه در مسئولیت و چه در عمر برای محیط بانان را پرداخت کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز