مشاور اجرایی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی:

کارشناسان سازمان پژوهش باید تجربه معلمی داشته باشند

۱۳۹۹/۰۶/۲۸ - ۰۹:۰۲:۱۸
کد خبر: ۱۰۵۸۳۷۹
کارشناسان سازمان پژوهش باید تجربه معلمی داشته باشند
روح الله رضاعلی گفت: اغلب جذب نیرو در حوزه کارشناسی است، یعنی کارشناسان در گروه‌ها تالیف را از جامعه معلمان شناسایی کرده‌ایم. بر این باور هستیم که کارشناسان سازمان پژوهش باید تجربه معلمی داشته باشند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ در هر سازمانی اقدامات پژوهشی به عنوان مغز متفکر و راهگشا برای اقدامات محسوب می‌شود. در روزهای اخیر هم  سیدحسن ملکی، معاون وزیر آموزش‌وپرورش، با بیان اینکه شناسایی و جذب نیروهای مؤمن، انقلابی، متفکر و خلاق به سازمان یکی دیگر از اقدامات تحولی است، گفت: اعتقاد داریم که سازمان پژوهش با تغییر باید به حیات خود ادامه دهد و نیروهای جدید وارد کار شوند همچنین اگر سازمان بخواهد متناسب با آرمان‌های تحولی پیش برود باید نیروهای مؤمن و انقلابی در آن وارد شوند.

بخشی از جذب نیرو از طریق وزارت علوم  انجام می‌شود

روح‌الله رضاعلی، مشاور اجرایی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، درباره کم و کیف جذب نیرو در این سازمان به خبرنگار برنا گفت: بخشی از جذب نیرو در سازمان از هیات علمی دانشگاه‌ها و از طریق وزارت علوم  انجام می‌شود.

 او افزود: بخشی از همکاران در رشته‌های علوم تربیتی از  وزارت علوم ثبت‌نام کرده که جذب‌شان مستلزم گذراندن مصاحبه تخصصی است.

 مشاور اجرایی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تصریح کرد: قرار است یک ساز و کار را برای جذب، به کارگیری و شناسایی نیروهای متخصص خوش نام، خوش فکر، آگاه و مومن ایجاد شود. این نیروها می‌توانند از دانشگاه، حوزه و همکاران آموزش و پرورش باشند. براساس اعلام فراخوان سازمان در نهایت اقدامات لازم انجام می‌شود.

کم و کیف جذب نیرو در سازمان پژوهش

مشاور اجرایی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درباره تعداد جذب نیرو گفت: در بدنه سازمان با محدودیت‌هایی مواجه هستیم. یکی اینکه نیرو باید به شکل تمام وقت در هیات علمی فعال باشند. دومین دلیل نیز نیروها به شکل پاره وقت و اعضا شورای تالیف هستند. گروه‌هایی که به شکل قراردادی با سازمان کار می‌کنند و از پژوهشگران در حوزه و دانشگاه جذب می‌شوند، اما قبل از هر اقدام باید توانایی‌هایشان مشخص شود.

رضاعلی تصریح‌کرد: اغلب جذب نیرو در حوزه کارشناسی است یعنی کارشناسان در گروه‌ها تالیف را از جامعه معلمان شناسایی کرده‌ایم. بر این باور هستیم که کارشناسان سازمان پژوهش باید تجربه معلمی داشته باشند. بی‌شک جذب نیرو در این سازمان یکی از اقدامات تحولی است. در این باره نیازمند آئین‌نامه‌ای برای جذب هستیم. فقط برای جذب باید فراخوان به مدارس، مناطق آموزشی و ادارات داد تا افرادی که شاخص‌های مورد نظر را دارند برای جذب فعالیت کنند.

مشاور اجرایی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: تعداد افراد در جذب مدنظر نیست، چون نیروهای رسمی در سازمان پژوهش محدود هستند. برای مثال 350 نفر کارمند رسمی در این سازمان در بخش تالیف و پشتیبانی به شکل تمام وقت فعالیت می‌کنند. از سوی دیگر نزدیک به هزار نفر افراد در گروه‌های مختلف در کارگروه‌های پژوهشی، تالیف و... فعال هستند. 7 هزار معلم در سامانه اعتبار بخشی عضو هستند.  در این اقدام با تولید هر کتاب فایل آن روی سامانه بارگذاری شده و معلمان به اظهارنظر می‌پردازند.

انتهای پیام: 1

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز