معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی:

سمن‌ها در حل مسائل اجتماعی مشارکت داده شوند

۱۳۹۹/۰۶/۲۵ - ۰۹:۲۲:۳۳
کد خبر: ۱۰۵۸۷۰۸
سمن‌ها در حل مسائل اجتماعی مشارکت داده شوند
احمد برادران گفت: دستگاه‌های اجرایی باید با سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌های مردمی تعامل بیشتری داشته و در سیاست‌گذاری مسائل اجتماعی از ظرفیت سمن‌ها استفاده کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ احمد برادران در کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی استان با اشاره به نقش پررنگ سمن‌ها در جهان کنونی، اظهار کرد: امروز وظیفه دولت در بسیاری از موضوعات اجتماعی باید تسهیل‌گری، بسترسازی و رفع موانع سازمانی و اداری باشد.

او تصمیمات سمن ها را برخاسته از شناخت عمیق آنان از مخاطبان و جامعه هدف خود دانست و گفت: امروز بسیاری از امور دولتی در بخش های مختلف به بخش خصوصی واگذار می شود و در حوزه سیاست گذاری مسائل اجتماعی نیز باید بهره مندی از ظرفیت تشکل های مردمی افزایش یابد.

برادران با تاکید بر اینکه نهادهای اجتماعی مانند سازمان بهزیستی و اداره کل ورزش و جوانان برای انجام امور حوزه اجتماعی ظرفیت و توان چندان زیادی ندارند و قطعا نمی توانند همه کارها را به تنهایی انجام دهند، گفت: اتصال دستگاه های اجرایی به سازمان های مردم نهاد مستلزم داشتن برنامه است و در صورت نیاز حتی باید فضای اداری مورد نیاز را در اختیار آنان قرار داد.

نظر شما