معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش:

«طرح‌ کوچ» در مدارس کشور برگزار می‌شود/ ورزش دانش‌آموزان در دوران کرونایی رصد می‌شود/ رادیو به زنگ ورزش ورود پیدا می‌کند

۱۳۹۹/۰۶/۲۷ - ۰۵:۱۲:۰۳
کد خبر: ۱۰۵۹۰۰۱
«طرح‌ کوچ» در مدارس کشور برگزار می‌شود/ ورزش دانش‌آموزان در دوران کرونایی رصد می‌شود/ رادیو به زنگ ورزش ورود پیدا می‌کند
مهرزاد حمیدی گفت: برنامه‌های ورزشی در شبکه شاد پخش می‌شود. درضمن برگزاری ورزش‌های اجتماعی همچون آمادگی از سوی وزارت بهداشت‌ و درمان و آموزش و پزشکی در مدارس توصیه شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ بر اساس بررسی‌های انجام شده بیش از 60 درصد مردم ایران اضافه وزن دارند. در حالی که استاندارد جهانی این عدد  13 درصد است. در کشور ما 9/5 درصد دانش‌آموزان دارای اضافه وزن و بیش از 11 درصد دانش آموزان چاق هستند. البته علت چاقی در کودکان با بزرگسالان متفاوت است. 21 درصد دانش‌آموزان دچار چاقی هستند. در حالی که تاثیر ایام قرنطینه طی ماه‌های اخیر در این آمار افزایش داشته است. مشکل اضافه وزن در دوران قرنطینه را هم باید در نظر گرفت. طی ماه‌های اخیر وزیر آموزش‌وپرورش دستورالعمل پروژه «کنترل وزن و چاقی دانش آموزان با رویکرد ترویج سبک زندگی فعال و سالم» را ابلاغ کرد.

توصیه به ورزش‌های گروهی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی

مهرزاد حمیدی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش، درباره روند برگزاری ساعت‌ تربیت بدنی در مدارس با توجه به چگونگی برگزاری مدارس در شرایط کرونایی به خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: ساعت تربیت بدنی و ورزش از طریق شبکه شاد و صدا و سیما برگزار می‌شود. برنامه‌هایی نیز در این زمینه از طریق شبکه آموزش پخش خواهد شد.

 او افزود: برای زنگ ورزش نیز اقدامات ویژه انجام شده است که حتی رادیو در این زمینه ورود پیدا می‌کند.

حمیدی تصریح کرد: برنامه‌های ورزشی در شبکه شاد برگزار می‌شود. در ضمن برگزاری ورزش‌های اجتماعی همچون آمادگی از سوی وزارت بهداشت و درمان  و آموزش و پزشکی در مدارس مطرح شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش ادامه داد: با توجه به شرایط کرونایی موجود مشکلی برای اجرای این چنین برنامه‌ها وجود ندارد. برای ارتقای ایمنی بدن ورزش‌های گروهی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه می‌شود. تمامی اقدامات در زمینه آمادگی جسمانی برای مصونیت برابر ابتلا به بیماری کرونا موثر است.

برگزاری طرح کوچ در مدارس

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش درباره اقدامات برای مهار روند اضافه وزن و چاقی در دانش‌آموزان گفت: امسال طرح کوچ (کنترل وزن و چاقی) در مدارس کشور برگزار می‌شود. 14 میلیون دانش‌آموز در مهر سال جاری بی ام ای بدنشان بررسی و از هفته تربیت بدنی تا اسفند سال جاری مشاوره راهنمایی از طرق مختلف همچون آموزش حضوری در مدارس و رسانه‌های جمعی به کودکان آموزش داده می‌شود.

حمیدی تصریح کرد: در روند برگزاری«طرح کوچ» معلمان با خانواده‌ها در ارتباط هستند تا دانش آموزان با همکاری خانواده و مدرسه فعالیت‌ها را انجام دهند.

او گفت: برنامه‌های ورزشی در شبکه شاد برگزار می‌شود. درضمن برگزاری ورزش‌های اجتماعی همچون آمادگی جسمانی از سوی وزارت بهداشت و درمان و آموزش و پزشکی در مدارس توصیه شده است.

به گفته این مقام مسئول به دانش‌آموزان و والدین پیشنهاد می‌شود فعالیت‌های مشترک خانوادگی و راهپیمایی‌های ویژه بازی‌های حرکتی در خانواده برای خود انجام دهند. همچنین انتظار می‌رود تا مادران روند تغذیه کودکان را مدیریت کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش در پایان گفت: امیدواریم بتوان از روند چاقی با توجه به قرنطینه خانگی، کم‌تحرکی و شاید دسترسی به مواد غذایی و تنقلات دانش آموزان جلوگیری به عمل آوریم.

انتهای پیام: 3

 

نظر شما