برگزیده اخبار اجتماعی هفته؛

کرونا همچنان در حال جولان است/ دستگیری رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر/ آمپول تقلبی کرونا ۶ نفر را به کشتن داد/ واریز کمک هزینه معیشتی برای معلولان

۱۳۹۹/۰۶/۲۶ - ۲۳:۱۷:۲۹
کد خبر: ۱۰۵۹۶۶۷
هفته گذشته مملو بود از اخبار جنجالی و پر حاشیه‌ای که بازخورد بسیار گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت که بخشی از این اخبار را با هم مرور خواهیم کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ اهم اخبار اجتماعی هفته به شرح زیر است:

کابوس تکراری هفته‌ها: کرونا

کابوس کرونا همچنان بر ایران و جهان سایه گسترانیده به طوری که سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، در روز گذشته مجموع مبتلایان این ویروس در کشور را 410334 نفر اعلام کرد.

او افزود: از این تعداد 23632 نفر از بیماران جان باختند. همچنین تعداد 352019 نفر بهبود یافته و ترخیص شدند.

بازداشتی هفته: رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر

دادستان عمومی و انقلاب بوشهر در خصوص پرونده تخلفات مالی در شهرداری بوشهر، گفت: در همین رابطه ابوذر دهدار رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر دستگیر شد.

واکنش هفته: فوت یک معلم بر اثر کرونا

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، در واکنش به خبر ابتلای دو معلم یکی از مدارس شاهد در تهران به بیماری کرونا و فوت یک معلم دیگر در گچساران بر اثر این بیماری گفت: قطعا اینطور نبوده و این خبرها، خبرهای دقیقی نیست. طبق پیگیری‌های ما این اخبار درست نبود، زیرا هنوز  یک هفته از بازگشایی مدارس نمی‌گذرد.

او ادامه داد: بازگشایی مدارس به صورت نیمه‌حضوری انجام شده است. ممکن است یک شخص که معلم هم هست، در گذشته کرونا گرفته و فوت کرده باشد. طی ماه‌های گذشته شاید چنین بوده و معلمانی بودند که مانند سایر افراد جامعه مبتلا به کویید 19 شدند و درگذشتند.


لغو هفته: راهپیمایی اربعین

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران در مورد وضعیت استان تهران به لحاظ کرونا اظهار داشت: وضعیت استان تهران قرمز است و هنوز روند افزایش بیماران بعد از یک دوره کاهشی ملایم را شاهد هستیم.

در مورد اربعین طبق مصوبه ستاد ملی راهپیمایی نداریم و صرفا عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچون دهه اول محرم برگزار می‌شود.

محدودیت هفته: جاده های مازندران

سرهنگ علیرضا قدمی، رئیس پلیس‌راه مازندران گفت: تردد موتورسیکلت از ساعت 12 روز گذشته چهارشنبه تا 6 بامداد دوشنبه هفته آینده 31 شهریور در جاده‌های کندوان، هراز و سوادکوه به استثنای موتورسیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام مأموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک، ممنوع است.

او افزود: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 15 روز‌های جمعه، شنبه، یکشنبه و دوشنبه 28 تا 31 شهریور تا 2 بامداد روز بعد در مسیر جنوب به شمال (مرزن آباد) ممنوع و با اعلام مأموران پلیس‌راه مستقر در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 18 روز‌های ذکرشده تا 2 بامداد روز‌های بعد، مسیر شمال به جنوب یک‌طرفه انجام می‌شود.

رئیس پلیس‌راه مازندران گفت: همچنین تردد انواع وسایل نقلیه روز‌های جمعه، شنبه، یکشنبه و دوشنبه 28 تا 31 شهریور در جاده هراز نیز از ساعت 17 تا 2 بامداد روز‌های بعد، مسیر رودهن به آمل ممنوع بوده و با اعلام مأموران پلیس‌راه مستقر در محل، از ساعت 19 روز‌های یادشده تا 2 بامداد روز‌های بعد، از آب اسک به سمت رودهن (محدوده مشاء)، یک‌طرفه خواهد بود.

نتایج هفته: کنکور سراسری

ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در روز 22 شهریور گفت: کنکور سراسری در روزهای 29 تا 31 مرداد و اول شهریور برگزار شد و پیش بینی می‌کنیم نتایج اولیه آن در هفته اول مهرماه اعلام شود.

او افزود: با اعلام نتایج اولیه در آن زمان، فرصت کوتاه و فشرده‌ای برای انتخاب رشته داوطلبان مجاز در نظر گرفته می‌شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: تلاش می‌شود تا با پایان فرآیند انتخاب رشته و فرآیند مصاحبه و آزمون عملی برای برخی رشته‌ها و دانشگاه‌ها، نتایج نهایی تا پایان مهرماه 99 اعلام شود.

مرگ هفته: آمپول تقلبی کرونا

فرمانده انتظامی غرب استان تهران از انهدام شبکه فروشندگان آمپول تقلبی کرونا در شهریار خبر داد و گفت: ۶ نفر از مصرف کنندگان این داروی تقلبی جان خود را از دست دادند.

خبر بد هفته: شکنجه کودک 6 ساله

فرمانده انتظامی شهرستان اشتهارد گفت: با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی، پرده از راز قتل کودک شش ساله‌ای که بر اثر بدرفتاری‌ها و ضرب و شتم زن عمویش جانش را از دست داده بود برداشته شد و فرد جنایتکار روانه زندان شد.


خبر خوب هفته: کمک هزینه معیشتی برای معلولان

وحید قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور در خصوص واریز کمک هزینه مربوط به ماده 27 قانون حمایت از افراد دارای معلولیت، گفت: در راستای اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت و برای اجرای ماده 27 این قانون روز گذشته کمک هزینه معیشت برای افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید که به سن 18 سال رسیده‌اند اما فاقد شغل و درآمد هستند به حساب بانکی آنها واریز شد.

او افزود: مجموع مبلغ واریزی 50 میلیارد تومان است و برای 125 هزار خانوار در سراسر کشور این مبلغ به عنوان کمک هزینه معیشت به حساب آنها واریز شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: مبلغ واریزی از 360 هزار تومان تا 490 هزار تومان بوده است که این مبلغ به صورت هر سه ماه یکبار علاوه بر مبالغ واریزی که به صورت ماهانه و جهت پرداخت مستمری به حساب این افراد واریز می‌شود، بوده است

وام هفته: مشاغل خانگی

استاندار تهران با اشاره به لزوم توجه به مشاغل خانگی گفت: میزان تسهیلات و اعتبارات مشاغل خانگی امسال در استان تهران 7 تا 8 میلیارد تومان است که برای هر شغل 16 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

حادثه هفته: اتوبوس با تریلی

شب 22 شهریور ماه ، تصادف یک دستگاه اتوبوس با یک دستگاه تریلی در لاین جنوبی آزادراه کرج-قزوین نرسیده به پل کردان اتفاق افتاد. در این حادثه ۸ نفر مصدوم شدند و ۳ نفر نیز فوت کردند؛ ۱ نفر از مصدومان به بیمارستان مدنی منتقل شد و ۷ نفر دیگر هم به بیمارستان امام جعفر صادق(ع) انتقال داده شدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز