رئیس بهزیستی تهران مطرح کرد:

سامان دهی ۱۰۰ نفر از کودکان کار در تهران/توانمندسازی کودکان کار در دستور کار است

۱۳۹۹/۰۶/۲۸ - ۰۵:۵۴:۴۸
کد خبر: ۱۰۵۹۹۴۰
سامان دهی ۱۰۰ نفر از کودکان کار در تهران/توانمندسازی کودکان کار در دستور کار است
سعید آرام گفت: تا به امروز 100 کودک از خیابان ها جمع آوری شده اند و در راستای توانمندسازی خانواده های آن ها اقداماتی انجام شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ طرح سامان دهی کودکان کار به دلیل شیوع کرونا در شهر تهران با چالش هایی مواجه شده و کار را در این عرصه سخت تر و کند تر کرد مقوله ای که هر روز اهمیت پرداختن به آن به ما یادآوری می شود.

خیرین پای ثابت حل مشکلات خانواده های محروم هستند

سعید آرام، رئیس بهزیستی تهران در این خصوص به خبرنگار گروه اجتماعی برنا گفت: یکی از اولویت های ما در بهزیستی حمایت از خانواده های آسیب دیده ای  است که به واسطه معضلات اجتماعی دچار معضلات اقتصادی شده اند. این قبیل خانواده ها مورد حمایت بهزیستی قرار می گیرند و خدماتی به آن ها در زمینه تحصیلی و رفاهی ارائه می شود. 

او افزود: در این حوزه خیرین به ما کمک ویژه ای می کنند. یکی از اصول اصلی بهزیستی بهره گیری از خیر جمعی و توان خیرین برای حل مشکلات افراد کم توان است. ما تاکید زیادی بر استفاده از مسئولیت اجتماعی داریم. از اواخر سال گذشته و اوایل سال 99 در همین راستا به سمت سامان دهی معضل کودکان کار حرکت کرده ایم.

طرح حمایت از خانواده های کودکان کار در دستور کار است

این مقام مسئول در سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی های انجام گرفته طرح حمایت از خانواده های کودکان کار در دستور کار است. عنوان آن طرح دوستدار کودک است. باید به گونه ای متناسب با کودکان کار رفتار شود. در این راستا از نهادهای مدنی نیز کمک گرفته ایم تا مدیریت این عرصه را برعهده گیرند. 

آرام با اشاره به اهمیت توانمندسازی خانواده های کودکان کار اظهار کرد: بسیاری از کودکان کار به علت مشکلات اقتصادی خانواده هایشان، در خیابان ها حاضر و به کار مشغول می شوند. برنامه ریزی جامعی انجام شده است تا زمینه های رشد این کودکان را از طریق ایجاد فضای آموزشی ایجاد کنیم.

او افزود: امید است به روزی برسیم که دیگر هیچ کودک کاری در خیابان ها دیده نمی شود. تا به امروز 100 کودک از خیابان ها جمع آوری شده اند و در راستای توانمندسازی خانواده های آن ها اقداماتی انجام شده است.

//انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز