جلسه دادگاه هم سلولی وحید مرادی برگزار شد

۱۳۹۹/۰۷/۰۲ - ۰۷:۱۸:۲۲
کد خبر: ۱۰۶۲۳۹۰
جلسه دادگاه هم سلولی وحید مرادی برگزار شد
نیمه شعبان سال 91 بود که یک پسر جوان با ضربه چاقو به گردنش در تهران به قتل رسید و این اتفاق آغازی برای به زندان افتادن جوانی 21 ساله به نام علی بود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ درگیری شدید و نزاع در یکی از خیابان تهران با حضور تعداد زیادی از افراد بود که منجر به قتلی تلخ در شب نیمه شعبان شد. قتلی که پس از 4 روز قاتل آن دستگیر شد. قاتلی که از یکی از شهرستان‌های غربی ایران به تهران آمده بود و گرفتار ورطه‌ای شد که هشت سال از بهترین روزهای جوانی‌اش را در آن از دست داد.

علی، رضایت خانواده مقتول را گرفت

جلسه رسیدگی به اتهام علی، هم بندی وحید مرادی در زندان، با اتهامی مجزا از پرونده وحید مرادی در محل دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد. در این جلسه قاضی زالی گفت: علی پس از 8 سال توانست رضایت خانواده مقتول را اخذ کند و با توجه به اینکه حکم قصاص ساقط شده، علی متهم به اخلال در نظم و امنیت عمومی است و با توجه به حساس بودن اتفاق رخ داده در این خصوص پرونده شما در دستور بررسی قرار گرفته است.

سپس نماینده دادستان در جایگاه حاضر شد و اظهار کرد: با توجه به حساسیت جرم ارتکابی و با توجه به اینکه قاتل توانسته از اولیای دم رضایت اخذ کند لذا از دادگاه خواستارم تا جنبه عمومی جرم رخ داده را مورد رسیدگی قرار دهد که آن اخلال در نظم و امنیت عمومی به واسطه قتل میثم با سلاح سرد در یک نزاع خیابانی است.

من تسلیم رای دادگاه هستم

پس از اظهارات نماینده دادستان، علی در جایگاه حاضر شد و اذعان کرد: من 29 سال سن دارم. تا مقطع تحصیلی دیپلم درس خواندم و پس از آن به شغل جوشکاری روی آوردم. مجرد هستم و در گذشته یک سابقه کیفری جزئی دارم و خلاف سنگینی انجام نداده‌ام. من ساکن جنوب تهران هستم اما اصالت من مربوط به یکی از استان‌های غربی کشور است. خانواده ما در شهرمان کشاورزی می‌کنند و منبع درآمدشان همین کشاورزی است. در تاریخ 19 تیرماه سال 91 دستگیر شدم و از همان زمان نیز در زندان هستم و در این 8 سال متنبه شده‌ام و اتهاماتی که بر من وارد است را قبول دارم و تسلیم رای دادگاه هستم.

سپس وکیل متهم در جایگاه حاضر شد و گفت: با توجه به اینکه اولیای دم متوفی و شاکیان دیگر پرونده به اسامی محمد و وحید رضایت داده‌اند فلذا با توجه به ندامت موکل در کلیه مراحل دادرسی و سن پائین او و اینکه نامبرده 8 سال حبس را تحمل کرده و متنبه شده است و سوءسابقه موثری ندارد امید است دادگاه با رافت اسلامی در خصوص جنبه عمومی جرم او رای صادر کند.

من از هیچ چیز خبر نداشتم

بار دیگر علی در جایگاه حاضر شد و تصریح کرد: من از شما می‌خواهم به خاطر پدر و مادر پیری که دارم من را مورد عفو قرار دهید. من 8 سال در زندان بودم و متوجه اشتباه خود شدم. من قربانی خشونت شخص دیگری هستم. در سال 91 و در شب نیمه شعبان به همراه دوستم در حال گشت و گذار خیابانی بودیم که دوست من گفت به محل یک جشن در یکی از خیابان‌های تهران برویم و من به هیچ عنوان از قصد او از نزاع احتمالی باخبر نبودم. دوست من در آن محل، درگیری را آغاز کرد و او در ابتدا چاقو کشید و به سمت افرادی که با آن‌ها اختلاف داشت حمله کرد و من زمانی که با حمله چندین نفر مواجه شدم صرفا از خودم با چاقو دفاع کردم و به صورت ناخودآگاه ضربه‌ای وارد کردم.

علی در حالت عادی نبوده است

او افزود: ضربه چاقوی من به گلوی میثم برخورد کرد و موجب مرگ او شد. من اصلا میثم را نمی‌شناختم و اصلا نمی‌دانستم قرار است درگیری رخ دهد و هیچ مشکلی با آن افراد نداشتم. دوست من که من را در این بدبختی گرفتار کرد پس از 4 ماه آزاد شد اما من 8 سال و 4 ماه است زندانی هستم. من به اولیای دم حق می‌دهم زیرا عزیزشان را از دست داده‌اند اما من قصد درگیری و ارتکاب قتل را نداشتم و همه چیز در یک لحظه اتفاق افتاد.

پس از پایان اظهارات علی، قاضی زالی پایان جلسه را اعلام کرد و مقرر شد رای صادر شده به متهم ابلاغ شود. در حاشیه جلسه دادگاه وکیل علی نیز گفت او در آن شب مست و مسلوب الاراده بوده و نمی‌دانسته چه کاری انجام می‌دهد اما دادگاه با توجه به مستندات مدارک ما مبنی بر مست بودن علی را نپذیرفت و به همین علت او در خصوص اتهام اخلال در امنیت عمومی محاکمه خواهد شد.

انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز