بارش و رعد و برق در انتظار شمال کشور

۱۳۹۹/۰۷/۰۵ - ۰۷:۳۶:۱۲
کد خبر: ۱۰۶۳۸۸۱
بارش و رعد و برق در انتظار شمال کشور
آخرین وضعیت جوی کشور در روزهای آتی بررسی شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ طبق اعلام سازمان هواشناسی، امروز برای شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، شمال اردبیل، گیلان و ارتفاعات کردستان و کرمانشاه افزایش ابر و بارش پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد انتظار داریم و در سایر مناطق کشور پدیده خاصی پیش بینی نمی‌شود.

از روز یکشنبه با شمالی شدن جریانات در سواحل دریای خزر در استان‌های گیلان، مازندران گلستان و به تدریج خراسان شمالی، ارتفاعات سمنان بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

دوشنبه ضمن تداوم بارندگی‌ها در مناطق مذکور، گستره بارش خراسان رضوی و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی واقع در استان‌های تهران و سمنان را هم دربر می‌گیرد و بارش‌های پراکنده در خراسان جنوبی ارتفاعات کرمان و دامنه‌های زاگرس مرکزی نیز دور از انتظار نیست.

یکشنبه شدت بارش در استان‌های مازندران گلستان و خراسان شمالی و دوشنبه در شرق مازندران، گلستان، شمال سمنان، خراسان شمالی و نیمه شمال خراسان رضوی خواهد بود و احتمال جاری شدن سیل و آبگرفتگی معابر در این مناطق وجود دارد. روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه بارندگی در سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز مرکزی، دامنه‌های زاگرس مرکزی و مناطق مرکزی کرمان ادامه خواهد داشت.

طی روز‌های دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه کاهش نسبی دما بین ۶ تا ۸ درجه در سواحل شمالی و شمال غرب کشور و طی همین مدت در شمال شرق، شرق، جنوب شرق شرقی و جنوبی البرز مرکزی کاهش نسبی دما و حدود ۸ تا ۱۰ درجه پیش‌بینی می‌شود.

در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه در شرق کشور به ویژه منطقه زابل و وزش باد شدید و گرد و خاک پدیده غالب خواهد بود.

دریای خزر در روز‌های یکشنبه دوشنبه و سه شنبه به ویژه در مناطق غربی و مرکزی مواج و طوفانی خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز