قطع ۳۳۰ هزار سیم کارت مزاحم

۱۳۹۹/۰۷/۰۵ - ۰۹:۰۳:۵۴
کد خبر: ۱۰۶۳۹۳۹
قطع ۳۳۰ هزار سیم کارت مزاحم
سازمان تنظیم مقرارت و ارتباطات رادیویی، تابستان امسال ۳۳۰ هزار و ۴۵۳ سیم کارت را به علت مزاحمت قطع کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سازمان تنظیم مقرارت سامانه #۸۰۰* را برای جلوگیری از ارسال پیامک‌های تبلیغاتیاز خطوط شخصی راه اندازی کرده است و در کنار آن سامانه ۱۹۵ نیز آماده دریافت گزارش تخلف از سوی کاربران است.

سیم کارت‌هایی که تنها از خدمات پیامک و ارسال انبوه آن اقدام می‌کنند، با رصد سازمان تنظیم و مقرارت شناساسی و مسدود خواهند شد.

برخی از کابران با استفاده از سیم کارت‌هایی توریستی یا سیم کارت‌های بدون نام و نشان اقدام به ارسال پیامک‌های انبوه می‌کنند.

سازمان تنظیم مقرارت به منظور جلوگیری از از ارسال انبوه پیامک، بندی را در قرارداد اپراتور‌ها گنجانده است که در صورت ارسال پیامک انبوه از یک سیم کارت، تمام سیم کارت‌های تحت مالکیت فرد متخلف از ارسال پیامک محدود شود.

با مسدود شدن سر شماره پیامک، عده‌ای از کاربران اقدام به انتشار پیام از طریق تلفن‌های شخصی کردند، امری که علاوه بر گزارش‌های مردمی با رصد فعالیت نیز به راحتی قابل شناسایی است.

طبق گفته سازمان تنظیم مقرارت در صورت ارسال پیامک انبوه از سوی خط شخصی، سیم کارت فرد خاطی قطع خواهد شد. کاربر می‌تواند به این موضوع اعتراض کند و در صورت اثبات آگاهی نداشتن از موضوع، سیم کارت بار دگیر متصل خواهد شد اما در صورت تکرار آن هیچ تضمینی برای فعال شدن دوباره آن وجود ندارد.

نظر شما