اختصاص بیش از ۲۸ هزار کدرشته محل برای کنکور سراسری و پذیرش بدون آزمون دانشگاه‌ها

۱۳۹۹/۰۷/۰۵ - ۱۱:۱۵:۰۳
کد خبر: ۱۰۶۴۰۶۶
اختصاص بیش از ۲۸ هزار کدرشته محل برای کنکور سراسری و پذیرش بدون آزمون دانشگاه‌ها
سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور تعداد کد رشته محل‌های کنکور سراسری و پذیرش بدون آزمون 99 دانشگاه ها را ۲۸ هزار و ۵۷۳ اعلام کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور آمار کد رشته محل های با آزمون و بدون آزمون سال ۹۹ را اعلام کرد و گفت: به طور کلی ۹ هزار و ۳۲۸ کد رشته محل در دوره های بدون آزمون و ۱۹ هزار و ۲۴۵ کد رشته محل در دوره های با آزمون یا همان کنکور سراسری داریم.

او افزود: تعدادی از این کد رشته محل ها در پی اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته در هر ۲ دوره اعمال شده است.

زرین آمیزی همچنین درباره ظرفیت پذیرش داوطلبان در رشته های پزشکی دانشگاه های دولتی و آزاد اسلامی تاکید کرد: ظرفیت پذیرش در سه رشته پرطرفدار علوم تجربی شامل پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی به همراه رشته های پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در کل ۹ هزار و ۲۰۰ نفر است.

به گفته سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور، از این تعداد ظرفیت، ۳۰ درصد بر اساس قانون جامع ایثارگران به ایثارگران اختصاص می یابد و ۷۰ درصد باقی مانده به نسبت جمعیت داوطلبان مناطق تقسیم می شود.

او ادامه داد: سهمیه داوطلبان عادی از این ظرفیت اعلام شده ۶ هزار و ۴۰۰ نفر است. بنابراین داوطلبی که در کنکور سراسری علوم تجربی رتبه ۱۰ یا ۱۵ هزار دارد نباید توقع قبولی در این رشته ها را داشته باشد.

نظر شما