معاون اجرایی حوزه گردشگری:

شناسایی ۲۰ نوع قیمه در کشور/زندگی یک میلیون شاغل حوزه گردشگری در خطر است/توسعه گردشگری تغذیه به واسطه دیجیتال مارکتینگ

۱۳۹۹/۰۷/۰۶ - ۰۵:۰۶:۳۳
کد خبر: ۱۰۶۴۲۷۰
شناسایی ۲۰ نوع قیمه در کشور/زندگی یک میلیون شاغل حوزه گردشگری در خطر است/توسعه گردشگری تغذیه به واسطه دیجیتال مارکتینگ
علیرضا زمانی گفت: در ذیل برنامه گردشگری تغذیه، بالغ بر 20 نوع قیمه که در کشور پخت می شود، شناسایی شد و مقرر شده است از این ظرفیت در راستای توسعه گردشگری محلی استفاده شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ اتکا به شیوه های نوین برای توسعه گردشگری یکی از ضرورت هایی است که امروز نیاز است کشور ما در ورای روزهای کرونایی به آن اتکا کند تا بار دیگر روح از بین رفته در کالبد گردشگری کشور دمیده شود. تکیه بر هزاران هزار سنت و فرهنگ در سراسر کشور و در میان اقوام می تواند یکی از همین موارد باشد به خصوص که هر کدام از این فرهنگ ها با نوعی منحصر به فرد از غذاهای بومی گره خورده اند که امروزه مورد توجه جدی گردشگران است و می توانند در راستای احیای گفتمان گردشگری در کشور نقش بسزایی ایفا کند.

علیرضا زمانی، معاون اجرایی معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی در این خصوص به خبرنگار اجتماعی برنا گفت: در برهه ای از زمان گفتمان گردشگری در کشور در حال ارتقا بود و به جایگاه عالی خود نزدیک می شد اما کرونا تمامی تلاش ها در این عرصه را با چالش مواجه کرد و تقریبا از بین برد.

او افزود: در مرحله ای شرکت های کوچک و متوسط حوزه گردشگری به بازدهی رسیده بودند و عملکرد خوبی داشتند اما آن ها نیز امروزه با مشکلات جدی مواجه شده اند. در حال حاضر بیش از یک میلیون نفر در صنعت گردشگری مشغول به کار هستند که زندگی آن ها با خطراتی مواجه است. کرونا، اقتصاد زندگی شاغلین حوزه گردشگری را تحت تاثیر قرار داده است. 

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: با نگاهی بلندمدت باید به شاغلین حوزه گردشگری توجه ویژه شود زیرا در آینده و پس از بیماری کرونا به آن ها نیاز خواهیم داشت. باید با در نظر گرفتن تمهیدات ویژه نیروهای انسانی حوزه گردشگری را حفظ کنیم. 

زمانی با اشاره به وجود 9 تشکل در حوزه گردشگری در کشور افزود: 9 تشکل حرفه ای گردشگری در کشور وجود دارد و به صورت حرفه ای در حوزه های آموزشی، تورگردانی، اقامتی و پذیرایی فعالیت می کنند. امروزه دیجیتال مارکتینگ در دستور کار این تشکل ها قرار گرفته است و از این طریق گردشگری تغذیه در کشور رونق پیدا کرده است.

معاون اجرایی حوزه گردشگری گفت: در ذیل همین برنامه گردشگری تغذیه، بالغ بر 20 نوع قیمه که در کشور پخت می شود، شناسایی شد و مقرر شده است از این ظرفیت در راستای توسعه گردشگری محلی استفاده شود.

او در پایان خاطر نشان کرد: جامعه تورگردان ها و گردشگری جلساتی را با مسئولیت وزارت بهداشت داشته اند تا در خصوص موارد بهداشتی نیز فعالیت های مثبتی انجام شود و سفر ایمن در دستور کار قرار گیرد. 

//انتهای پیام: 2.5

نظر شما