رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران :

نگاه به نقش زن در جامعه امروز و تاریخ انقلاب باید عمیق‌تر شود

۱۳۹۹/۰۷/۰۵ - ۱۴:۴۳:۴۷
کد خبر: ۱۰۶۴۳۱۱
نگاه به نقش زن در جامعه امروز و تاریخ انقلاب باید عمیق‌تر شود
گفت: نقش زنان نه تنها عاطفی است بلکه نقشی استراتژیک و راهبردی مبتنی بر مبانی ایدئولوژی است؛ زنانی همانند حضرت خدیجه (س) و حضرت زینب(س) که رسالت های سنگین متحمل و اسوه های استقامت و ایثار شدند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سعید اوحدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در کنگره ملی و همایش سراسری «شکوه ایثار؛ تجلیل از مادران، همسران و دختران شهدا، همسر جانبازان و آزادگان» که با حضور معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده و مینا بیابانی رییس سازمان بسیج جامع زنان کشور برگزار شد، افزود: تقارن چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس با ایام صفر و اربعین حسینی فرصتی است تا شاهد تنوعی از برنامه ها در سراسر کشور و بازنگری و برشی از چهل سالی باشیم که بر مردم عزیز گذشت؛ چهل سال خاطرات شهدا و صبوری و مقاومت مردم شریف و ملت ایران در عبور از بحران ها.

او ادامه داد: بزرگداشت چهل سال عزت، سربلندی و پیروزی در مقابل چهل سال توطئه ای است که دشمنان اسلام تلاش کردند با ایجاد موانع، مردم را به زانو درآوردند اما امروز شاهد هستند که عزت و شکوه را جشن می گیریم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به چهل عنوان و چهار هزار ابتکار که در بنیاد شهید مطرح شده اشاره کرد و گفت: برای بزرگداشت زنان شهیده و جانباز در کشور هم حتما یک برنامه ویژه در نظر داریم زیرا باید نگاه عمیق تری به نقش زن در جامعه امروز و در تاریخ انقلاب ایجاد کنیم.

او افزود: نقش زنان نه تنها عاطفی است بلکه نقشی استراتژیک و راهبردی مبتنی بر مبانی ایدئولوژی است؛ زنانی همانند حضرت خدیجه (س) و حضرت زینب(س) که رسالت های سنگین متحمل و اسوه های استقامت و ایثار شدند.

اوحدی با یادآوری این که این زنان اسوه ایثار و مقاومت تاریخ ساز شده اند، خاطرنشان کرد: زنانی که با صبوری، پروانه وار از همسران جانباز خود پرستاری می کنند؛ عملی که  با هیچ کلام، کتاب و بیانی نمی توان به تصویر کشید.

او از برگزاری همایش ملی تجلیل از شهد ای عزیز زنان کشور و زنان جانباز خبر داد و گفت: این کار با همکاری معاونت برای قدردانی از هفت هزار و صد زن جانباز که ۲۳۰۰ نفر از آنان جانبازان اعصاب و روان و شیمیایی هستند، انجام خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز