فرمانده ستاد کرونا در کلان‌شهر تهران:

شناسایی ۵۰ هزار بیمار کرونایی تهرانی توسط سامانه ردیابی دیجیتال/منطقه ۴ آلوده‌ترین منطقه کرونایی پایتخت/ به زودی جراحی از راه دور در ایران شروع می‌شود

۱۳۹۹/۰۷/۰۶ - ۰۹:۱۶:۱۸
کد خبر: ۱۰۶۴۵۸۳
شناسایی ۵۰ هزار بیمار کرونایی تهرانی توسط سامانه ردیابی دیجیتال/منطقه ۴ آلوده‌ترین منطقه کرونایی پایتخت/ به زودی جراحی از راه دور در ایران شروع می‌شود
علیرضا زالی گفت: در تهران 50 هزار بیمار را با همین سامانه ردیابی دیجیتال وزارت ارتباطات شناسایی کردیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ علیرضا زالی، فرمانده ستاد کرونا در کلان‌شهر تهران در مراسم رونمایی از کاربست های 5G در ایران گفت: مراتب تشکر از وزیر ارتباطات دارم چرا که در همین دوره کوتاه بیماری کرونا تلاش خوبی داشتند.

او افزود: اولین گزارش ردیابی دیجیتالی و مانیتورینگ واقعی را در اِپی‌سنتر قم و گیلان انجام دادند. افزایش ظرفیت پهنای باند اینترنتی در بسیاری از دانشگاه‌های علوم پزشکی به سرعت تغییر کرد و افزایش یافت. توسعه آموزش دیجیتالی برای اساتید دانشگاه‌ها از اقدامات دیگر وزارت ارتباطات بود. 

زالی تصریح کرد: در تهران 50 هزار بیمار را با همین سامانه ردیابی دیجیتال وزارت ارتباطات شناسایی کردیم.

او بیان کرد: منطقه 4 تهران آلوده‌ترین منطقه در تهران است.

 فرمانده ستاد کرونا گفت: دگردیسی دیجیتالی در زندگی اجتماعی ایرانیان موضوع مهمی است که وزارت ارتباطات در این حوزه به خوبی ورود کرده است.

زالی اظهار کرد: بحث پزشکی از راه دور در کشور متحول شده است و با پیشرفت هایی مواجه بودیم. پیش بینی می‌شود در سال 2024 که 25 درصد از موارد پزشکی به از راه دور تبدیل شود. در این زمینه در دنیا با تاخیرهای زیادی روبرو بودیم و تنها 10 درصد کارها از راه دور انجام شده است.

او افزود: جراحی از راه دور یکی از جاه‌طلبانه‌ترین خدمات پزشکی است که مزایای زیادی دارد و ما با کمک وزارت ارتباطات به زودی این موضوع را در ایران هم شروع می‌کنیم. 

زالی گفت: سیستم جراحی از راه دور می‌توانند با مکانیزم‌های افزایش سرعت و با بهره‌گیری از ربات‌های جراحی در ایران صورت گیرد؛ روندی که از سال 80 شروع شده است. مطمئنا با ظرفیت های 5G سبک زندگی ما تغییر خواهد کرد؛ سبک زندگی در 5G خصوصا در حوزه‎های  اقتصادی و اجتماعی بسیار متفاوت خواهد بود.

//انتهای پیام:5

نظر شما