استرداد ۷ میلیاردی اموال مال باختگان

۱۳۹۹/۰۷/۰۶ - ۱۵:۱۶:۱۸
کد خبر: ۱۰۶۴۹۲۷
استرداد ۷ میلیاردی اموال مال باختگان
رئیس پلیس فتا از کشف 31 پرونده کلاهبرداری و برداشت غیر مجاز از حساب مال باختگان خبر داد و گفت: در این پرونده ها 7 میلیارد و 850 میلیون ریال به مال باختگان مسترد شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سرهنگ "داود معظمی گودرزی" در تشریح این خبر، گفت: اخیرا 31 تن از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و اظهار کردند، بدون اینکه اطلاعات کارت عابر بانک خود را در اختیار فرد دیگری قرار بدهند، مبالغی از وجوه شان کسر و به حساب سایر افراد انتقال یافته است.

او با اشاره به اینکه تیم های مختلفی از کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم رایانه ای پلیس فتا مسئولیت پرونده ها را بر عهده گرفتند، گفت: در رصد و پالایش اطلاعاتی مشخص شد که این موارد برداشت غیر مجاز از حساب شهروندان بوده و از طریق کپی کارت بانکی و سرقت داده ها و اطلاعات بانکی ( فیشینگ ) انجام شده است.

این مقام سایبری گفت: کارآگاهان پلیس فتا موفق شدند با مسدودسازی سریع حساب های مقصد و ردیابی مبالغ سرقتی، 7 میلیارد و 750 میلیون ریال وجوه کسر شده از حساب 31 مال باخته را قبل از خروج از چرخه بانکی با هماهنگی های قضائی به آنان مسترد کنند.

رئیس پلیس فتا گفت: شناسایی و دستگیری عوامل این کلاهبرداری ها در دست بررسی است و تحقیقات پلیسی برای کشف جزئیات پرونده کماکان ادامه دارد.

او خاطر نشان کرد: یکی از اولویت های پلیس فتا جلب رضایت مندی شهروندان و اقدام سریع پلیس در خصوص جرائم مالی در فضای مجازی است تا از خارج شدن وجوه سرقتی از چرخه بانکی جلوگیری شود.

نظر شما