رئیس سازمان بسیج خواهران کشور:

افتخارآفرینی زنان کشور به دوران دفاع مقدس محدود نشد

۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۰:۱۹:۱۵
کد خبر: ۱۰۶۵۲۳۲
افتخارآفرینی زنان کشور به دوران دفاع مقدس محدود نشد
رئیس سازمان بسیج خواهران کشور ضمن تاکید بر نقش پررنگ زنان در دوران دفاع مقدس گفت: بانوان ایرانی پس از جنگ تحمیلی نیز میدان را خالی نکردند و در عرصه‌های علمی، فرهنگی و آموزشی با افتخار حضور داشتند و تحولات چشمگیری آفریدند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مینا بیابانی، رئیس سازمان بسیج خواهران کشور ضمن تبریک فرارسیدن سالروز گرامیداشت دفاع مقدس گفت: در طول تاریخ، زنان کشور همواره در عرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی تحول آفرین بودند و این تحول آفرینی در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس برجسته و ویژه بود.

او ادامه داد: زنان در دوران دفاع مقدس در تهییج مردان برای حضور در جنگ و مقابله با دشمن نقش بسیار اساسی و موثری ایفا کردند و اگر این زنان و مادران نبودند بطور قطع حضور پرشور در جبهه های نبرد نداشتیم بلکه در طول هشت سال دفاع مقدس زنان با مراقبت و محافظت از خانواده در غیاب همسرانی که در جبهه حضور داشتند، بنیان های خانواده را حفظ و تسلی بخش مردانی بودند که با خیال آسوده با دشمن تجاوزگر مقابله می کردند.

رئیس سازمان بسیج خواهران کشور با تاکید بر اینکه پشتیبانی از جنگ و حمایت از رزمندگان از دیگر نقش های برجسته زنان در دوران دفاع مقدس بود، خاطرنشان کرد: پشتیبانی زنان از جنگ به این معنا بود که وقت زیادی را در پایگاه های مقاومت و مساجد برای تهیه لباس گرم، مایحتاج رزمندگان و حتی تهیه غذای گرم و بسته بندی تنقلات می گذراندند. این پشتیبانی از جنگ نسبت به هزینه های جنگ قابل قیاس نیست اما روحیه ای که بین رزمندگان ایجاد می کرد و آنان استوارتر و مقاوم تر به جنگ با دشمن تهییج می شدند امر مهمی بود.

بیابانی با یادآوری اینکه زنان بسیجی، تشکیلاتی را با عنوان «انصارالمجاهدین» تشکیل داده بودند تا به خانواده های رزمندگان سر بزنند و از فرزندان آنان دلجویی و حمایت کنند تا بخشی از مشقات در نبود همسران رزمنده رفع شود، خاطرنشان کرد: اینها شاید در گفتار بحث های پیش پا افتاده ای باشد اما هم در حوزه ایثارگری اهمیت دارد و هم در درازمدت، بردباری خانواده ها را بالا برد که نقطه قوتی برای حضور رزمندگان در جبهه های نبرد بود.

امدادگری و مراقبت از مجروحان جنگی از دیگر نقش های بی بدیل زنان بسیجی و امدادگر در پشت جبهه ها بود که بیابانی با اشاره به آنها تصریح کرد: صبر و تحمل این شیرزنان و حضور امدادگران زن در عرصه امداد و نجات و مراقبت از رزمندگان، روحیه آنان را تقویت کرد و دلگرم کننده خانواده های مجروحان بود. زنانی که در این حین به اسارت درآمدند و تبدیل به اسوه های ایثار، رشادت و شجاعت و مقاومت برای سایر زنان کشور تبدیل شدند.

وی افزود: حضور زنان در کلاس های آموزش نظامی و رزمی هم از شگفتی های جنگ و نقطه قوتی برای جامعه بود تا ذهن ها را به این سو بکشاند که در صورت نیاز زنان هم آماده حضور در خط مقدم خواهند بود.

زنان پس از جنگ هم عرصه دفاع را خالی نگذاشتند

بیابانی، یادآور شد: بعد از هشت سال دفاع مقدس هم زنان در مقابل هجمه های اقتصادی، فرهنگی و درگیرشدن منطقه با جنگ فرسایشی توسط دشمنان حضور فعالی داشتند که می توان گفت بعد از جنگ هم عرصه دفاع را خالی نگذاشتند.

وی افزود: در چند سال اخیر، دشمن با توجه به اینکه نتوانست مرزها را مورد هجوم قرار دهد از این رو مواجه غیرمستقیم را پیش رو قرار داده و برای آسیب زدن به جبهه مقاومت، سعی کرد کشورهای دیگر را در منطقه درگیر جنگ کند که در این حوزه هم زنان ما جانانه در دفاع از حریم معصومین و اهل بیت ایستادند.

رئیس سازمان بسیج خواهران کشور ادامه داد: زنان کشور در عرصه های علمی، فرهنگی و آموزشی با افتخار حضور داشتند و تحولات چشمگیری آفریدند. کسب جوایز و افتخارات بین المللی از نمونه های بارز این امر است که نشان می دهد زنان در هر زمان نیاز به حضور باشد پای ثابت خواهند بود.

منبع:ایرنا

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز