معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور مطرح کرد:

ارائه خدمات اجتماعی به افراد دارای اختلال جنسی و خانواده‌شان/تشخیص و درمان برعهده وزارت بهداشت است

۱۳۹۹/۰۷/۰۹ - ۰۵:۳۹:۰۵
کد خبر: ۱۰۶۵۵۳۲
ارائه خدمات اجتماعی به افراد دارای اختلال جنسی و خانواده‌شان/تشخیص و درمان برعهده وزارت بهداشت است
حبیب الله مسعودی فرید گفت: اگر فردی که دارای اختلالات هویت جنسی است به سازمان بهزیستی مراجعه کند، خدمات اجتماعی به او ارائه می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ حبیب‌الله مسعودی فرید، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، با اشاره به حمایت سازمان بهزیستی از افرادی که دارای اختلال جنسی هستند، به خبرنگار اجتماعی برنا گفت: فرد مبتلا به اختلال هویت جنسی از هنگامی که خود را می‌شناسد در تعامل با خانواده، مدرسه و جامعه دچار مشکلات فراوانی می شود و از طرفی جامعه که از وجود چنین اختلالی آگاهی صحیح ندارد برچنین فردی برچسب انحراف می‌گذارد و زمینه انزوای او را فراهم می‌کند.

او افزود: کناره‌گیری فرد مبتلا به جهت واکنش‌های اجتماع و طرد او از خانواده و جامعه باعث می‌شود که او توانایی و امکان کسب مهارت و اطلاعات و رشد اجتماعی را از دست داده و به اجبار و برای گذراندن زندگی یا تهیه امکانات درمانی خود به مشاغلی که او را از چشم اجتماع دور نگاه دارد کشانده شود یا مورد استفاده کسانی قرار گیرد که او را وادار به انجام مشاغل سیاه و جنسی می کند.

مسعودی فرید تصریح کرد: دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی جهت حمایت از گروه‌های آسیب دیده یا در معرض آسیب اجتماعی، کمیته فرعی حمایتی ساماندهی اختلال هویت جنسی را با هدف حمایت اجتماعی و روانشناختی از افراد مبتلا به این اختلال تشکیل داده و سالیان سال است که این افراد از بهزیستی خدمات دریافت می‌کنند.

او در مورد نحوه پذیرش این افراد گفت: از آنجایی که اختلالات هویت جنسی پزشکی است، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید آن را تشخیص دهد و درمان را برعهده بگیرد این درحالی است که سازمان بهزیستی حمایت‌های اجتماعی از این افراد را انجام می‌دهد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی افزود: افرادی که دارای اختلال جنسی هستند معمولا با خانواده خود دچار مشکل می‌شوند که هم فرد و هم خانواده نیاز به خدمات مددکاری دارد. سازمان بهزیستی کشور این خدمات را به این افراد ارائه می‌دهند.

مسعودی فرید تاکید کرد: اگر فردی که دارای اختلالات هویت جنسی است به بهزیستی مراجعه کند، حتما کلیه خدمات اجتماعی به او ارائه می‌شود و روانشناسان و روانکاوان فرد و خانواده وی را تحت درمان قرار می‌دهند.

انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز