ادعای جدید درباره کرونا

۱۳۹۹/۰۷/۱۱ - ۱۶:۴۴:۴۰
کد خبر: ۱۰۶۷۴۲۲
ادعای جدید درباره کرونا
محققان ادعا کرده‌اند، افراد دارای مجموعه‌ای خاص از ژن‌های نئاندرتال‌ها، با خطر بیشتر مرگ ناشی از ابتلا به کرونا روبه‌رو هستند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛انسان نئاندِرتال ( neanderthalensis) گونه‌ای از سرده انسان بوده که در اروپا و بخش‌ هایی از غرب آسیا، آسیای مرکزی و شمال چین (آلتای) زندگی می‌کرده است.

محققان آلمانی و سوئدی در یک مطالعه موفق به کشف مجموعه خاصی از ژن ها - بخش هایی از دی.ان.ای - شدند که با افزایش خطر مرگ ناشی از آلودگی به کووید-۱۹ ارتباط داشت.

سایر محققان در مطالعه روی سه هزار و ۱۹۹ بیمار مبتلا به کرونا که در بیمارستان های ایتالیا و اسپانیا بستری شده بودند، متوجه شدند که این امضای ژنتیکی با ابتلا به بیماری های شدیدتری ارتباط داشته است.

این محققان متوجه شدند، افرادی که به بیماری وخیم کرونا مبتلا می شوند و به دستگاه کمک تنفسی نیاز پیدا می کنند، ۷۰ درصد بیشتر احتمال دارد که دارای این واریان ژنتیکی باشند. اکنون محققان آلمانی و سوئدی متوجه شده اند که این واریان ژنتیکی از «نئاندرتال ها» که بیش از ۶۰ هزار سال پیش زندگی می کردند، به ارث رسیده است.

به گفته این محققان، به نظر می رسد که این واریان ژنتیکی بر واکنش سیستم ایمنی بدن تاثیر می گذارد و باعث واکنش بیش از حد آن به کووید-۱۹ می شود. این امر باعث می شود که افراد به بیماری جدی یا مرگ دچار شوند.

البته همه افراد حامل این ژن ها نیستند - این ژن ها بیشتر در میان نژادهای آسیای جنوبی دیده می شوند و حدود یک سوم این جمعیت وجود دارد. این ژن در اروپا شیوع کمتری دارد به طوری که تنها هشت درصد از افراد این قاره حامل این ژن هستند.

با این حال محققان اظهار داشتند که هیچ دلیلی که این ژن ها احتمال مرگ افراد را افزایش می دهد، وجود ندارد و هشدار دادند که مطالعه آنها در حال حاضر در حد «حدس و گمان محض» است.

 

نظر شما