صدور اسناد تک برگ کاداستری برای ۷ هزار هکتار از عرصه های ملی

۱۳۹۹/۰۷/۱۲ - ۰۷:۴۲:۳۱
کد خبر: ۱۰۶۷۵۲۱
صدور اسناد تک برگ کاداستری برای ۷ هزار هکتار از عرصه های ملی
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در بیست و نهمین جلسه کارگروه رفع موانع تثبیت مالکیت در اراضی ملی و دولتی استان تهران عنوان کرد: طرح کاداستر و صدور اسناد تک برگ اقدامی زیربنایی و راهی به سوی تثبیت مالکیت دولت در عرصه های ملی و دولتی است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ علی نقی حیدریان با بیان این مطلب از صدور اسناد تک برگ کاداستری برای حدود 7 هزار هکتار از عرصه های ملی استان نیز خبر داد و افزود: با برگزاری مستمر جلسات کارگروه مشترک و تعامل خوبی که بین منابع طبیعی و ثبت اسناد استان تهران وجود دارد اجرای طرح کاداستر از پیشرفت قابل قبولی برخوردار است.

او ادامه داد: در این جلسه 35 پلاک ثبتی واقع در شهرستان های ملارد، دماوند و شمیرانات شامل حدود 60 هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت و موانع موجود بر سر راه کاداستری شدن این اراضی برطرف شد.

این مسئول منابع طبیعی استان تهران اجرای طرح کاداستر را یکی از ضروریات مهم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دانست و اظهار داشت: این طرح جزو ابزار فنی، حقوقی و اطلاعاتی زیربنایی کشور به شمار می آید و با توجه به اهداف توسعه پایدار و لزوم تأمین امنیت اجتماعی اقدامی مهم و موثر در تأمین امنیت فردی و اجتماعی جامعه محسوب می شود.

حیدریان به اهمیت و برخی از مزایای اجرای طرح کاداستر اشاره کرد و بیان داشت: با صدور اسناد مالکیت کاداستری در قالب طرح کاداستر که از ضریب امنیتی بالایی برخوردار است علاوه بر پاسخگویی سریع به مراجعین و بر طرف شدن بسیاری از مشکلات ثبتی، از وقوع پدیده زمین خواری، جعل اسناد و سوء استفاده های احتمالی از این اراضی جلوگیری می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز