هواشناسی مازندران هشدار داد:

فعالیت دریایی در خزر؛ ممنوع!

۱۳۹۹/۰۷/۱۲ - ۱۲:۲۳:۵۹
کد خبر: ۱۰۶۷۷۶۶
فعالیت دریایی در خزر؛ ممنوع!
هواشناسی مازندران در اطلاعیه روز شنبه نسبت به مواج شدن دریا به دلیل شمالی شدن جریانات هوا هشدار داد و از فعالان دریایی خواست که از فعالیت در دریا اجتناب کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ هواشناسی مازندران در اطلاعیه روز شنبه نسبت به مواج شدن دریا به دلیل شمالی شدن جریانات هوا از اواخر فردا در استان مازندران خبر داد. در این اطلاعیه آمده به اطلاع کلیه فعالان و بهره‌برداران دریای خزر می‌رساند، بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه‎های پیش‌‌ ‌‎یابی هواشناسی و خروجی مدل‌های عددی جوی و دریایی از اواخر وقت یکشنبه سیزدهم مهرماه به دلیل وزش باد شمالی، دریا مواج خواهد شد و تا روز چهارشنبه ادامه دارد.

همچنین در مناطق نزدیک ساحل ارتفاع موج قابل‌ملاحظه تا 1.0 متر (بیشینه ارتفاع موج تا 1.5 متر) و دور از ساحل ارتفاع موج قابل‌ملاحظه تا 1.2 متر (بیشینه ارتفاع موج تا 1.7 متر) برآورد می‌شود.

سرعت وزش باد نزدیک ساحل و دور از ساحل 8 تا 12 متر بر ثانیه (29 تا 43 کیلومتر بر ساعت) و منطقه اثر نیز در سواحل جنوبی دریای خزر در محدوده استان مازندران است

در این اطلاعیه آمده که احتمال پاره شدن تورهای صیادی، غرق شدن شناگران، صدمه دیدن شناورهای سبک و سنگین از اثرات این مخاطره است.

هواشناسی توصیه کرد: که کلیه فعالان دریایی نسبت به فعالیت در دریا صیادی و گردشگری اجتناب کنند.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران نیز آسمان امروز استان را صاف تا نیمه ابری پیش‌بینی کرد و گفت: آسمان استان فردا یکشنبه صاف تا نیمه ابری است و از بعد اظهر با افزایش ابر همراه با رگبار و رعدوبرق پراکنده و وزش باد همراه خواهد بود.

اسدی افزود: بیشینه دما در این روز در شهرهای استان 24 تا 26 درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

او ادامه داد: مازندران در روز دوشنبه شاهد آسمانی نیمه ابری تا ابری در ارتفاعات مه‌آلود همراه با کاهش دما، بارش متناوب باران وزش باد و احتمال رعدوبرق خواهد بود.

نظر شما