وزیر آموزش و پرورش:

۱۰ درصد دانش‌آموزان در مدارس حاضر می‌شوند

۱۳۹۹/۰۷/۱۴ - ۱۲:۴۵:۲۰
کد خبر: ۱۰۶۸۹۳۲
۱۰ درصد دانش‌آموزان در مدارس حاضر می‌شوند
وزیر آموزش و پرورش گفت: مطالعات بهداشت جهانی نشان می دهد تاکنون فعالیت مدارس بر سیر کرونا تاثیرگذار نبوده و آمار و ارقام کنونی هم این را نشان می دهد ضمن آنکه باید عنوان کرد که ظرفیت دانش آموزان در مدرسه کامل نیست و هم اکنون ۱۰ درصد حضور دانش آموزان در مدارس را داریم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش امروز ۱۴ مهرماه در بدو ورود به استان کرمان با حضور در گلزار شهدای کرمان به مقام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و سایر شهداء ادای احترام کرد.

او در ادامه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هدف از حضور در استان کرمان سرکشی به وضعیت استان و گفتگو با همکاران و بررسی اوضاع و رسیدگی به مشکلات است.

حاجی میرزائی درباره شیوع کرونا و فعالیت مدارس افزود: مطالعات بهداشت جهانی نشان می دهد تاکنون فعالیت مدارس بر سیر کرونا تاثیرگذار نبوده و آمار و ارقام کنونی هم این را نشان می دهد ضمن آنکه باید عنوان کرد که ظرفیت دانش آموزان در مدرسه کامل نیست و هم اکنون ۱۰ درصد حضور دانش آموزان در مدارس را داریم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه حضور و یا عدم حضور دانش آموزان در مدارس وابسته به رای ستاد ملی کرونا و تشخیص وزارت بهداشت است، افزود: هر زمان تشخیص دهند در هر منطقه ای که حضور دانش آموزان برای سلامتی زیان بار باشد، فعالیت مدارس غیر حضوری می شود.

حاجی میرزائی با اشاره به پیس بینی ها برای آموزش حضوری و غیرحضوری اظهار کرد: ۳۵ درصد مدارس زیر ۵۰ دانش آموز دارند و می توانند مراقبت لازم را بر رعایت پروتکل های بهداشتی داشته باشند.

او بیان کرد: برای کسانی که دسترسی به اینترنت و ابزار هوشمند ندارند برنامه تلویریونی پیس بینی شده و همه درس های مقاطع مختلف تحصیلی از تلویزیون ارائه می شود و این پوشش در تمام جغرافیای کشور وجود دارد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش آموزان می توانند هر دو هفته یا سه هفته با مراجعه به معلم اشکالات خود را برطرف کنند و برای آنهایی که دسترسی به هیچ کدام از موارد نباشد بسته های خودآموز تهیه شده و در اختیار قرار می گیرد تصریح کرد: تعهد کرده ایم همه در شرایط کرونا از آموزش بهره مند باشند و دو حق آموزش و سلامت با هم مدنظر است.

حاجی میرزائی بیان کرد: در زمینه تعطیلی مدارس در استانها اگر ستاد استانی به جمع بندی برسند و ستاد ملی و وزارت بهداشت تایید کندد، اعمال می شود.

نظر شما