معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت:

هنوز اقدامی برای جلوگیری از سفرهای غیرضروری انجام نشده است/ ممنوعیت راه‌اندازی هر گونه دسته عزاداری و راهپیمایی در اربعین

۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۰۷:۱۰:۱۲
کد خبر: ۱۰۶۸۹۴۹
هنوز اقدامی برای جلوگیری از سفرهای غیرضروری انجام نشده است/ ممنوعیت راه‌اندازی هر گونه دسته عزاداری و راهپیمایی در اربعین
محسن فرهادی درباره تنها تفاوت در پروتکل‌های دهه نخست محرم با اربعین گفت: برای اربعین راه‌اندازی هر گونه دسته عزاداری و راهپیمایی ممنوع است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ در آستانه اربعین حسینی شاهد از سر گیری عزاداری‌ها هستیم. این مسئله می‌طلبد تا همگان با بازبینی پروتکل‌های بهداشتی این ایام را به شکل مناسب بگذرانند. این در حالی است که هنوز کادر درمان نتوانسته از پس درمان کرونایی‌های تعطیلی گذشته بربیایند. در این شرایط باید همگان به‌شکل ویژه به برگزاری اربعین و دیگر عزاداری‌های ماه صفر بپردازند.

محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درباره آخرین تمهیدات بهداشتی کرونا به خبرنگار اجتماعی برنا گفت: مبنای کار ما بر اساس اقدامات در دهه اول محرم انجام می‌شود. انجام عزاداری‌ها در فضای بسته ممنوع است و فعالیت‌ها باید در فضای باز و با زدن ماسک به همراه فاصله‌گذاری اجتماعی بدون راه‌اندازی هرگونه دسته و سر و صداهای ناشی از سنج، طبل و ... انجام ‌شود.

او افزود: هرگونه عزاداری بر اساس پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درباره تنها تفاوت در پروتکل‌های دهه نخست محرم با اربعین تصریح کرد: برای اربعین راه‌اندازی هر گونه دسته عزاداری و راهپیمایی ممنوع است.

فرهادی در پاسخ به کم‌وکیف اقدامات لازم برای مهار سفرهای مردم در شرایط کرونایی ادامه داد: تاکنون اقدامی در راستای بسته شدن اتوبان‌ها و جاده‌ها برای ممانعت از سفرهای غیرضرور انجام نشده است. این مقوله در دستور کار ستاد مقابله با کرونا نیست.

او درباره کم‌وکیف توزیع نذری گفت: باید نذری‌ها در قالب بسته‌های خشک یا فقط به شکل بیرون‌بر توزیع شوند.

 به گفته معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت هر گونه اجتماع و تشکیل صف برای اخذ نذری و توزیع در محل ممنوع است. درضمن مصوبه دستورالعمل ستاد همچنان برای ممنوعیت برگزاری راهپیمایی اربعین است.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درباره فعالیت ناظران بهداشتی در بارزسی از هیات‌های مذهبی افزود: همکاران ما از زمان شیوع کرونا تاکنون تعطیلی نداشته‌اند. این افراد 24 ساعته فعالیت می‌کنند.

 فرهادی تاکید کرد: در این شرایط انتظار می‌رود تا رسانه‌ها با اقدامات فرهنگی روش‌های نوین برای عزاداری را به مردم معرفی کنند.

//انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز