با حضور ابتکار و شریعتمداری انجام شد:

اعطای کارت بیمه به اولین بیمه شدگان طرح پوشش بیمه‌ای یک میلیون و ۴۴۰ هزار روستایی و عشایر

۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۰۹:۱۲:۱۱
کد خبر: ۱۰۶۹۲۹۷
اعطای کارت بیمه به اولین بیمه شدگان طرح پوشش بیمه‌ای یک میلیون و ۴۴۰ هزار روستایی و عشایر
با حضور معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و شریعتمداری، وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی به مناسبت روز روستا،کارت بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور به اولین بیمه شدگان طرح پوشش بیمه‌ای یک میلیون و ۴۴۰ هزار روستایی وعشایر نیز اعطا شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ این بیمه‌شدگان را قالیبافان ، شاغلین صنایع دستی ، مددجویان بهزیستی،کمیته امداد و زنان سرپرست خانوار روستایی را شامل می‌شود.

 در این طرح در سال اول حق بیمه این گروه‌ها که از اقشار کم درآمد اجتماعی هستند و تحت پوشش هیچ بیمه  ای قرار ندارند رایگان خواهد بود .

بر اساس این گزارش در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، مبنای پرداخت حق بیمه ۱۵ درصد است که ۵ درصد آن توسط بیمه شده و ۱۰ درصد از سوی دولت پرداخت می‌شود اما برای مشمولین این طرح در سال اول تمام ۱۵ درصد حق بیمه را دولت  پرداخت می‌کند.

همچنین، از سال بعد به ترتیب هر سال یک درصد از  سهم دولت کاسته و به  سهم بیمه شدگان افزوده می‌شود.

 این گزارش می‌افزاید: این طرح با هدف توانمندسازی گروه های کم برخوردار برای تامین حق بیمه طراحی شده و  معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری و سازمان برنامه و بودجه در این طرح مشارکت دارند .

 این طرح طی ۵ سال کمک خواهد کرد که روستاییان و عشایر فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای بتوانند حق خود را حق بیمه خود را پرداخت کنند.

همچنین، در این مراسم  از طرح پوشش بیمه اجتماعی یک میلیون و ۴۴۰ هزار طرح روستایی و عشایر رونمایی شد.

در این مراسم،عیسی منصوری،معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال، علی شیرکانی، مدیرعامل صندوق اجتماعی بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ،وحید قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور، ابراهیم صادقی فر،معاون فرهنگی اجتماعی و مدیرکل آموزش و حمایت از تولید و وزارت میراث فرهنگی نیز حضور داشتند.

نظر شما