وزیر ارتباطات و فناوری مطرح کرد :

اقدام بزرگ دولت برای عدالت آموزشی

۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۱۲:۱۲:۴۱
کد خبر: ۱۰۶۹۴۶۴
اقدام بزرگ دولت برای عدالت آموزشی
محمد جواد آذری جهرمی گفت: حرکت به سمت عدالت آموزشی، اقدام بزرگی بود که توسط دولت انجام شد تا کسی به خاطر هزینه‌های آموزشی مجبور به ترک تحصیل نشود و امکان آموزش با توجه به فراگیری ویروس کرونا و تعطیلی بخش آموزشی کشور راحت‌تر انجام شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری در خصوص شرایط فعلی آموزش از طریق نرم‌افزار شاد و بسته‌های حمایتی دانشجویان و سرعت اینترنت کشور گفت: در نظرسنجی که انجام دادیم هنوز بسیاری از دانش‌آموزان از سامانه شاد استفاده نمی‌کنند و از ابزارهای دیگری برای ارتباط و یادگیری بهره می‌برند. این نشان می‌دهد که اینترنت مشکلی ندارد و موضوع به خود سامانه شاد برمی‌گردد. در حال حاضر هشت و نیم میلیون نفر از شبکه شاد استفاده می‌کنند که یک میلیون و نیم آن به صورت هم‌زمان است. این ترافیک حتی از اپلیکیشن واتس اپ هم عبور کرده و با مشکل تکنولوژی مواجه است.

او افزود: سیاست آموزش و پرورش سامانه متمرکز بوده اما وقتی حجم استفاده بالا می‌رود، با مشکل مواجه می‌شود. این چالش‌ها هر روز در حال بهبود است و با مقایسه فروردین ماه تا به امروز می توان متوجه آن شد.

محمد جواد آذری جهرمی با اشاره به تصمیم رایگان کردن آموزش مجازی تصریح کرد: با جامعه‌ای که حدود 13 میلیون دانش‌آموز، یک میلیون معلم و کادر آموزشی و حدود 4 میلیون دانشجو و یک صد و چهار هزار استاد دانشگاه دارد، مسئله‌ای که وجود داشت بسته حمایتی متناسب با کار و اقداماتی بود که باید انجام می‌شد. به همین خاطر برای معلمان که باید روزانه تحقیق و جستجو کنند بسته‌های 3 ماهه 20 گیگا بایت که برای استفاده انحصاری آموزشی است، در نظر گرفته شد.

او درباره وضعیت دانشگاه‌ها ادامه داد: در حال حاضر 1100 دانشگاه فعال داریم که توانسته‌ایم 187 دانشگاه را در سامانه قرار دهیم و از بقیه دانشگاه‌ها نیز درخواست کردیم به این برنامه اضافه شوند. حرکت به سمت عدالت آموزشی، اقدام بزرگی بود که توسط دولت انجام شد تا کسی به خاطر هزینه‌های آموزشی مجبور به ترک نشود و امکان آموزش با توجه به فراگیری ویروس کرونا و تعطیلی بخش آموزشی کشور راحت‌تر انجام شود.

آذری جهرمی بیان کرد: با توجه به گفته‌های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اینترنت 5G، در حال حاضر در سه نقطه از تهران این سرویس در دسترس است و بخش مهمی از تجهیزات مورد نیاز توسط اپراتورهای همراه اول و ایرانسل خریداری شده و در مرحله ترخیص است. تا آخر سال و در نقاط پر جمعیت کشور از آن استفاده خواهد شد و در مدت کوتاهی منطقه عباس آباد، پل طبیعت، پارک پردیس و مناطق شلوغ دیگر پوشش‌دهی انجام می‌شود و به زودی در سایر کلان شهرها و مناطق شلوغ آنها سرویس‌دهی آغاز می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز