کارشناس حوزه سواد مالی:

سرگرم‌آموزی مهم‌ترین نوع آموزش به کودکان برای مفاهیم سواد مالی است

۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۲۰:۳۸:۳۳
کد خبر: ۱۰۷۰۲۶۵
سرگرم‌آموزی مهم‌ترین نوع آموزش به کودکان برای مفاهیم سواد مالی است
مدیرآکادمی هوش مالی با بیان اینکه آموزش سواد مالی به کودکان آموزش غیرمستقیم است، گفت: سرگرم‌آموزی مهم‌ترین تجربه دنیا در آموزش مهارت‌های زندگی به کودکان به خصوص در حوزه سواد مالی است.

دکتر "کمیل رودی"، مدیرآکادمی هوش مالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا  با اشاره به 16 مهرماه و روز ملی کودک گفت: مهارت‌آموزی فراتر از آموزش موضوع‌های علمی باید در آموزش و تربیت کودکان در صدر اولویت قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه کودکان در سال‌های اخیر طعم تنگناهای اقتصادی را بیش از هر زمان می‌چشند و لمس می‌کنند، بهترین زمان است تا با کمک خانواده‌ها با مهارت‌های سواد مالی آشنا شوند تا از این طریق بتوانند آینده خوبی برای خود بسازند.

مدیرآکادمی هوش مالی با بیان اینکه دنیای جدید نیازمند مهارت‌های جدید است، تاکید کرد: باتوجه به تغییراتی که در دنیا و زندگی مردم ایجاد شده است لازم به دنبال آموزش مهارت‌های مختلف به کودکان باشیم که در این راستا نباید از آموزش مهارت‌های مالی به کودکان غفلت شود.

رودی اظهار داشت: اگر می‌خواهیم آینده بهتری داشته باشیم باید آینده‌سازهای جامعه را تقویت کنیم تا کودکان در آینده با «ای کاش‌ها» روبرو نشوند.

وی عنوان کرد: در دنیا فعالیت‌های زیادی در حوزه آموزش سواد مالی صورت گرفته و برای این کار از روش‌های متنوع و پرمحتوای بسیاری استفاده شده است.

مدیر آکادمی هوش مالی خاطرنشان کرد:برای اینکه کودکان به درستی بتوانند مفاهیم سواد مالی را درک کنند لازم است در آموزش‌ها از قالب‌های مختلف هنری و داستانی استفاده شود که دنیا اکنون از این تجربه بهره می‌برد.

وی با بیان اینکه آموزش سواد مالی تجربه جدیدی در ایران به شمار می‌رود، گفت: این آکادمی از سه سال گذشته به صورت حرفه‌ای وارد این حوزه شده و بخشی از فعالیت‌های این آکادمی به کودکان اختصاص دارد.

رودی اظهار داشت: باتوجه به اینکه آموزش غیر‌مستقیم به کودکان مورد توجه این مجموعه بوده، در آکادمی هوش مالی تاکنون 17 جلد کتاب برای کودکان دوره اول دبستان و 27 جلد کتاب برای کودکان دوره دوم دبستان منتشر کرده است.

وی ادامه داد: در این کتب آموزش‌ها براساس استاندارها و تجربه جهانی بومی‌سازی شده و کودکان با خواندن این کتاب‌ها سواد مالی را می‌آموزند.

مدیر آکادمی هوش مالی اظهار داشت:برای آموزش سواد مالی به کودکان باید به محتوا دقیق فکر شود چرا که نباید کودک در معرض تمامی اخبار و اطلاعات مالی قرار گیرد بنابراین در آکادمی هوش مالی آموزش کودکان با مشارکت و همکاری صاحبنظران حوزه اقتصاد و روانشناسان صورت می گیرد.

رودی خاطرنشان کرد: آکادمی هوش مالی به زودی طرح درس‌هایی کتاب‌های داستانی منتشرشده را در اختیار مربیان و والدین قرار می‌دهد تا بتوانند آموزش‌های کامل‌تری به کودکان ارائه کنند.

نظر شما