بهترین روش برای درمان مشکلات معده

۱۳۹۹/۰۷/۱۷ - ۱۸:۰۱:۴۵
کد خبر: ۱۰۷۰۴۱۸
بهترین روش برای درمان مشکلات معده
در حدود 3 تا 4 ساعت قبل از خواب، غذا مصرف نشود و در صورت استراحت بالش خود را کمی بالاتر قرار داده تا از بازگشت اسید معده به مری جلوگیری شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ در صورت ابتلا به ریفلاکس از مصرف غذاهای حجیم و پرچرب در یک وعده غذایی اجتناب شود. میزان وزن در محدوده طبیعی حفظ شود. ورزش ملایمی در طول روز داشته باشید تا حرکت مواد غذایی در دستگاه گوارش افزایش یابد. مری دارای دو دریچه می‌باشد یکی در قسمت اتصال حلق به مری و دیگری در محل اتصال مری به معده، در صورتیکه دریچه تحتانی مری شل شود، ریفلاکس اتفاق می افتد، قهوه و نعناع فشار دریچه تحتانی مری را کاهش داده و منجر به بدتر شدن ریفلاکس می‌شوند.

در حدود 3 تا 4 ساعت قبل از خواب، غذا مصرف نشود و در صورت استراحت بالش خود را کمی بالاتر قرار داده تا از بازگشت اسید معده به مری جلوگیری شود. از مواد غذایی که ممکن است در برخی افراد سبب ایجاد ریفلاکس شود می‌توان به گوجه فرنگی، آناناس، غذاهای چرب و سرخ شده، سرکه و غذاهای حاوی سرکه، غذاهای ادویه‌دار، نعناع، شکلات، نوشابه‌های گازدار، میوه‌ها و آبمیوه‌ها اشاره داشت. البته هیچ گاه توصیه به حذف میوه نمی‌شود و میوه‌ها را نیز می‌توان به صورت پخته و در حجم کم استفاده نمود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز