یک روان درمانگر:

انسان بدون تاب آوری محکوم به شکست است/ لزوم پرهیز از اخبار منفی و شایعات

۱۳۹۹/۰۷/۱۸ - ۲۳:۴۶:۴۰
کد خبر: ۱۰۷۰۶۴۷
انسان بدون تاب آوری محکوم به شکست است/ لزوم پرهیز از اخبار منفی و شایعات
رویا نوری گفت: مردم در شرایط کرونایی باید به تکنیک‌های فردی پناه آورند. باید از مردم خواست که سکوت فکری داشته و با ارتباط با خدا آرام بگیرند. همچنین افراد با دوستان و آشنایان از طریق مجازی ارتباط داشته باشند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ در هفته بهداشت روان به سر می‌بریم. این در حالی است که طی سال‌های اخیر بر اساس مطالعات انجام شده نرخ سلامت روان کاهش یافته و افراد با استرس، اضطراب و تنش‌های روانی متعدد مواجه هستند.

رویا نوری، روان درمانگر، به خبرنگار اجتماعی برنا درباره کم و کیف ارتقای سلامت روان و تکنیک‌های آن گفت: بر اساس گزارشات سازمان بهداشت جهانی، سلامت بهداشتی، سلامت روانی، سلامت اجتماعی، سلامت معنوی و ... در گروی یکدیگر هستند.

او افزود: با بررسی هرم مازلو پایین‌ترین نیاز بشری تامین معاش و در مرحله بعدی تامین امکانات رفاهی و در دیگر مراحل  به نیازهای معنایی خود توجه می‌کند. بشر جسم است و به نیازهای جسمی نیاز دارد.

این روان درمانگر تاکید کرد: نرخ سلامت روان سال‌هاست در جامعه ما روبه کاهش است. همیشه چندین تحقیق درباره وضعیت سلامت روان در کشور انجام شده، اما این تحقیقات در آرشیوها نگهداری شده و کاربردی نیست.

به گفته او روز به روز ناامنی اجتماعی و روانی افراد در جهان افزایش پیدا می‌کند. کرونا مرگ‌ومیرهای متعدد را در ماه‌های اخیر رقم زده است. هم اکنون شاهد نارسایی‌های اقتصادی در جهان هستیم.

نوری افزود: کشورهایی که در جهان از نظام اقتصادی و نظام سلامت مناسبی برخوردارند می‌توانند از کرونا عبور کنند.

این روان درمانگر گفت: مردم در شرایط کرونایی باید به تکنیک‌های فردی پناه آورند. باید از مردم خواست که سکوت فکری داشته و با ارتباط با خدا آرام بگیرند. همچنین افراد با دوستان و آشنایان از طریق مجازی ارتباط داشته باشند.

نوری افزود: باید از اخبار منفی و شایعاتی که در شبکه‌های اجتماعی متداول است پرهیز شود، چون این اخبار افراد را بیمارتر کرده و کاهش امیدواری در بین افراد را به دنبال دارد.

به گفته او فرد باید مسئولیت اجتماعی داشته باشد و با زدن ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی سلامت جسمانی‌شان را تضمین کنند.

این پزشک تصریح کرد: باید سبک زندگی افراد در جامعه تغییر کنند. انسان تنها موجودی است که می‌تواند پاسخ‌های دگرگون به زندگی بدهند و انسان باید تاب‌آور باشد، در غیر این صورت محکوم به شکست است. باید با تکنیک‌هایی همچون ارتباط با خالق یکتا و طبیعت بتوان مشکلات موجود را کاهش داد.

//انتهای پیام: 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز