مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری قزوین:

توانمندسازی جوانان در حوزه گردشگری و بوم‌گردی ضروری است

۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۰۹:۰۲:۳۹
کد خبر: ۱۰۷۰۸۴۲
توانمندسازی جوانان در حوزه گردشگری و بوم‌گردی ضروری است
مریم بیدخام گفت: توانمندسازی جوانان ساکن در روستاها به منظور تامین اشتغال در حوزه گردشگری و بوم‌گردی روستایی ضروری است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مریم بیدخام گفت: روستاهای استان قزوین با توجه به  وسعت و تنوع ، جاذبه گردشگری بالایی که دارند و می توانند به فرصتی برای جذب گردشگر در طول سال تبدیل شوند.

او به اجرای طرح توانمندسازی جوانان ساکن روستا جهت راه اندازی مراکز بوم گردی با مشارکت میراث فرهنگی استان و تشکل مردم نهاد آرساسیا در این حوزه اشاره کرد و اظهار داشت: بوم گردی در کشور به موازات آن در استان قزوین ، فرصت مغتنمی را برای ایجاد اشتغال پایدار و بهبود معیشت روستاییان فراهم  خواهد ساخت.

بیدخام با بیان اینکه اقامتگاه‌های بوم گردی فرصت مناسبی برای توسعه گردشگری در روستاها به شمار می روند، تصریح کرد: توجه به ظرفیت‌های گردشگری در روستاهای استان از مهاجرت بی رویه روستاییان به شهرها که باعث حاشیه نشینی و آسیب‌های پیرامون آن می شود جلوگیری خواهد کرد. 

بیدخام با تاکید بر اینکه باید تولید صنایع دستی در روستاها ترویج و گسترش یابد،اظهار داشت: ضروری است با بهره مندی از صنایع دستی ، تولیدات کشاورزی و سایر ظرفیتهای روستاهای استان ، مشاغل پایداری را در روستاها ایجاد کرد که بتواند درآمد روستاییان را افزایش دهد و وضعیت معیشتی آنان را بهبود بخشد و در همین زمینه بوم گردی و توسعه گردشگری می تواند طرحی موفق محسوب شود.

این مسوول مهم ترین اقدام انجام شده در زمینه گسترش بوم گردی را آموزش و اطلاع رسانی اعلام کرد و از برگزاری کارگاههای آموزشی با مشارکت تشکل‌های مردم نهاد و  همکاری دهیاران در روستاهای منتخب استان خبر داد.

او افزود: توسعه بوم گردی با در نظر گرفتن  قوانین جاری علاوه بر توجه به حفظ محیط زیست موجب رونق اقتصاد گردشگری منطقه و افزایش درآمد ساکنان خواهد شد. 

بیدخام اضافه کرد: دوره آموزشی تخصصی توانمندسازی جوانان علاقه مند روستایی جهت شناسایی و راه اندازی ظرفیتهای مناسب برای تاسیس مراکز بوم گردی در سطح استان از جمله طرحهای در دست اقدام است که در آینده ای نزدیک  با مشارکت تشکل مردم نهاد آرساسیا انجام خواهد شد .

او یاد آور شد: براساس هماهنگی‌های به عمل آمده دوره آموزشی و توانمندسازی راه اندازی مراکز بوم گردی در روستاهای منتخب استان با مشارکت تشکل‌های مردم نهاد ، دفتر روستایی ، میراث فرهنگی و دهیاری‌ها انجام خواهد شد .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز