یک بهله دلیجه در طبیعت بوشهر رها شد

۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۱۳:۵۳:۰۱
کد خبر: ۱۰۷۱۱۳۳
یک بهله دلیجه در طبیعت بوشهر رها شد
مسئول نقاهتگاه اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: یک بُهله دلیجه که در فصل مبارزه با زنده‌گیری پرندگان شکاری از صیادان متخلف کشف شده بود پس از تیمار و درمان، به طبیعت بازگردانده شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمد پاپری زارعی، مسئول نقاهتگاه اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: این پرنده در ابتدا کشف به علت مشکلات جسمی ناشی از اسارت طولانی و شرایط بد نگهداری توسط متخلفان شکار و نبود امکان رهاسازی به نقاهتگاه اداره کل منتقل شد.

او ادامه داد: پس از معاینه توسط دامپزشک و تشخیص اولیه با رژیم غذایی مناسب و تجویز دارو، شرایط مناسب بازگشت به طبیعت را پس از ۱۵ روز پیدا کرد.

پاپری اضافه کرد: این پرنده پس از ثبت مشخصات و نمونه‌برداری با موفقیت به زیستگاه طبیعی خود بازگردانده شد.

دلیجه بزرگ به عنوان پرنده واسط صید پرندگان شکاری زنده‌گیری می‌شود و صیادان غیرمجاز آن را در طول فصل بازگیری در اسارت و شرایط نامناسب نگهداری می‌کنند که این امر موجب تلفات و آسیب شدید جمعیت زیادی از این گونه می‌شود.

کوخه نشینی نوعی روش برای زنده گیری پرندگان شکاری است.

کوخه که در اصطلاح محلی در بوشهر به آن ˈکوختˈ گفته می شود، گودالی است به عمق بیش از یک متر که در زمین حفر و سقف آن به صورت قوسی شکل با سوراخ هایی برای دیدن جلو و اطراف پوشانده می شود.

درجلوی کوخه سه رشته تور پهن می‌شود و شخص کوخه نشین با قرار گرفتن دراین گودال و طعمه قراردادن پرندگانی نظیر کبوتر و قمری اقدام به جلب پرندگان شکاری نظیر بالابان و بحری کرده و پرنده گرفتار در تور را صید می کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز