بالاخره کرونا چند ساعت روی سطوح می‌ماند؟

۱۳۹۹/۰۷/۲۱ - ۱۸:۴۰:۱۶
کد خبر: ۱۰۷۲۲۷۶
بالاخره کرونا چند ساعت روی سطوح می‌ماند؟
پژوهشگران استرالیایی می‌گویند کروناویروس جدید می‌تواند روی سطوحی مانند شیشه تلفن‌های همراه، استیل و اسکناس تا ۲۸ روز فعال بماند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سازمان ملی علوم استرالیا (CISRO) اعلام کرد پژوهش انجام شده در «مرکز آمادگی در برابر بیماری‌های استرالیا» (ACDP) نشان داده است که کروناویروس جدید در دماهای پایین برای مدت‌های طولانی‌تری فعال می‌ماند.

یافته‌های این دانشمندان نشان می‌دهد که کروناویروس روی اسکناس‌های کاغذی برای مدت طولانی نسبت به اسکناس‌های پلیمری یا پلاستیکی و روی سطوح صاف بیشتر از سطوح متخلخل مانند پارچه کتانی فعال مانده است.

این پژوهش که نتایج آن در ژورنال «ویروس‌شناسی» منتشر شده است، همچنین نشان داد که کروناویروس نسبت به ویروس آنفلوانزا در روی برخی سطوح ۱۰ روز بیشتر زنده می‌ماند.

دکتر لری مارشال، مدیر اجرایی CISRO گفت تعیین مدت فعال ماندن ویروس روی سطوح به دانشمندان امکان می‌دهد به طور دقیق‌تری انتشار ویروس را پیش‌بینی و از آن جلوگیری کنند.

این پژوهشگران می‌گویند نتایج به دست آمده بر نیاز به رعایت دستورهای بهداشتی مانند شستن مرتب دست‌ها و پاک کردن سطوح تاکید می‌کنند.

دکتر دبی ایگلز، معاون رئیس ACDP گفت: «ما دریافتیم که در دمای ۲۰ درجه یعنی در حدود دمای اتاق ویروس بسیار مقاوم است و می‌تواند روی سطوح صافی مانند شیشه صفحه نمایش تلفن همراه تا ۲۸ روز زنده بماند.»

در تجربه‌های مشابه با ویروس آنفلوانزای A این ویروس تا ۱۷ روز روی این سطوح فعال مانده بود.

در بررسی‌های مشابه در دماهای ۳۰ و ۴۰ درجه سلسیوس زمان زنده ماندن کروناویروس جدید یا سارس-کوو-۲ با افزایش دما کاهش یافته بود.

ایگلز گفت: «با اینکه نقش دقیق انتقال ویروس از طریق سطوح، میزان و مدت تماس لازم برای عفونت هنوز مشخص نیست، اما تعیین کردن مدت زنده ماندن ویروس روی سطوح برای به کار بستن راهبردهای مهار خطر در محل‌های پرتماس ضروری است.»

به گفته این پژوهشگران، یافته‌های این بررسی ممکن است به توضیح فعال ماندن و انتشار کروناویروس در محیط‌های سرد مانند کشتارگاه‌ها و محل‌های آماده‌سازی گوشت و یافتن راه‌هایی برای جلوگیری از آن کمک کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز