شارژر بیسیم ۱۰۰ وات راهی بازار می‌شود

۱۳۹۹/۰۷/۲۲ - ۱۴:۱۷:۴۴
کد خبر: ۱۰۷۲۷۵۰
شارژر بیسیم ۱۰۰ وات راهی بازار می‌شود
شایعات به این موضوع اشاره می‌کنند که اولین شارژرهای وایرلس ۱۰۰ وات در سال ۲۰۲۱ راهی بازار می‌شود.در طول سال‌های گذشته با توسعه سریع فناوری شارژ سریع مواجه بودیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ شرکت‌های سازنده گوشی‌هوشمند مانند هواوی، BBK و شیائومی در حوزه ساخت شارژر و شارژر بی‌سیم فعالیت‌های زیادی انجام داده‌اند. درگذشته دیده بودیم که شارژر سیمی ۱۲۰ وات هم ساخته شده بود.

حالا یکی از افشاگرهای معروف حوزه‌ی فناوری به ‌نام Digital Chat Station، در توییتر ادعا کرده است اولین شارژر بی‌سیم ۱۰۰ وات در سال ۲۰۲۱ راهی بازار می‌شود. درواقع چند شرکت سازنده گوشی قصد دارند سال آینده گوشی‌هایی سازگار با شارژ بیسیم ۱۰۰ وات راهی بازار کنند.

اگر این شایعه حقیقت داشته باشد، شاهد یک جهش بزرگ در حوزه تولید شارژر بی‌سیم هستیم. قبلا در گوشی‌های اوپو ایس 2 و هواوی پی 40 پرو پلاس شارژ سریع ۴۰ وات را مشاهده کرده بودیم. شرکت اوپو هم به‌تازگی تکنولوژی شارژ بی‌سیم ۶۵ وات را توسعه داده؛ اما هنوز محصول تجاری آن راهی بازار نشده است.

حالا این سؤال به وجود می‌آید که شارژ بی‌سیم ۱۰۰ وات مشکل گرما برای باتری ایجاد می‌کند یا خیر. شرکت اوپو به این موضوع اشاره کرده است که شارژر سیمی ۱۲۵ وات ظرفیت باتری را پس از ۸۰۰ بار شارژ کامل به ۸۰ درصد کاهش می‌دهد. شارژر ۶۵ وات بعد از ۸۰۰ بار شارژ کامل ظرفیت باتری را به ۹۰ درصد کاهش می‌داد. پس به‌ نظر می‌رسد که شرکت‌ها در استفاده از شارژر وایرلس ۱۰۰ وات با چالش‌های جدیدتری مواجه هستند.

نظر شما