برگزیده اخبار اجتماعی هفته؛

کرونا همچنان وحشت جهانیان است/منع آمد و شد در ۵ کلانشهر کشور/احکام جدید حقوق بازنشستگان صادر شد/ تجاوز بی‌رحمانه به ۳۰۰ دختر دانشجو توسط کیوان امام وردی

۱۳۹۹/۰۷/۲۳ - ۲۳:۱۸:۵۵
کد خبر: ۱۰۷۳۳۹۲
کرونا همچنان وحشت جهانیان است/منع آمد و شد در ۵ کلانشهر کشور/احکام جدید حقوق بازنشستگان صادر شد/ تجاوز بی‌رحمانه به ۳۰۰ دختر دانشجو توسط کیوان امام وردی
هفته گذشته مملو بو از اخبار حوادثی که از شمال تا جنوب کشور را در برگرفته بود. بخشی از این اخبار را با هم مرور خواهیم کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ اهم اخبار اجتماعی هفته گذشته به شرح ذیل است:

آمارهای کرونایی

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت روز گذشته طبق آخرین یافته های آماری اعلام کرد: شمار بیماران کووید19 در کشور به 513هزار و 219نفر و مجموع جان باختگان این ویروس کشنده به 29 هزار و 349 نفر رسید.

او همچنین تعداد بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده از بیمارستان های کشور را 414 هزار و 831 نفر اعلام کرد.

ممنوعیت هفته: آمد و شد به 5 استان

وزیر بهداشت روز چهارشنبه 23 مهرماه از منع عبور و مرور و محدودیت رفت و آمد در ۵ کلانشهر تهران، کرج، مشهد، اصفهان و ارومیه در روزهای تعطیلی پایان ماه صفر خبر داد.

کیانوش رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در این خصوص جزئیات این طرح گفت: طرح منع رفت و آمد از ساعت 24 چهارشنبه تا ظهر روز یکشنبه اجرا خواهد شد و تنها خودروهای سواری با پلاک هر شهر اجازه ورود به همان شهر را دارند.

او افزود: ‌این خودروها مجاز به خروج از شهر نیستند. ‌خودروها با پلاک شهر دیگر که قصد ورود داشته باشد،تنها با ارائه کارت ملی و احراز سکونت می‌توانند وارد شوند و ‌قرنطینه در داخل شهر انجام نخواهد شد.

احکام هفته: همسان سازی حقوق بازنشستگان

اکبر افتخاری، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اعلام صدور احکام متناسب سازی حقوق بازنشستگان این صندوق گفت: احکام جدید بازنشستگان صادر شده و در سایت صندوق cspf.ir قابل مشاهده و دریافت است.

او افزود: در اجرای مصوبه هیات وزیران حقوق بازنشستگان کشوری با 90 درصد میانگین حقوق شاغلان هم گروه یا هم طبقه تطبیق داده شده و این تغییرات در احکام این عزیزان قابل مشاهده است.

خرید هفته: لوازم خانگی اینترنتی

با امضای تفاهم‌نامه صندوق بازنشستگی کشوری با بانک صادرات ایران و گروه انتخاب به عنوان تأمین‌کننده و فروشنده لوازم خانگی از یکشنبه 20 مهرماه این امکان فراهم شده است تا بازنشستگان و وظیفه‌بگیران کشوری بتوانند کالاهای خانگی مورد نیاز خود را به صورت قسطی و اینترنتی خریداری کنند.

آزمون هفته: وزارت کشور

روشن ضمیر، مدیرکل منابع انسانی وزارت کشور با تاکید بر اهمیت آگاهی داوطلبان و علاقه مندی آنها به اشتغال و استخدام در وزارت کشور؛ گفت: یکی از مواد این آزمون استخدامی ، آشنایی با اهداف و ماموریت های وزارت کشور است که منابع آن از طریق سایت رسمی وزارت کشور در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

مرگ هفته: کارمندان میراث فرهنگی

محسن شیخ الاسلامی که پیش از این معاونت میراث فرهنگی اداره کل استان تهران را برعهده داشت به همراه ابوالفضل عبیدی که کارشناس حوزه صنایع دستی و بافت‌ها و بناها بود و سابق بر این مسئولیت اداره کل میراث فرهنگی استان البرز را نیز برعهده داشت، در حال انجام مأموریت از سوی دفتر محوطه‌ها، بناها و بافت‌های تاریخی بودند  بر اثر سانحه تصادف جان خود را از دست دادند.

محمدرضا سندگل مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی استان سیستان و بلوچستان نیز در این سانحه جان خود را از دست داد.

این افراد به همراه راننده ساعت ۳ صبح در حال حرکت به سمت چابهار برای انجام مأموریت بودند که در حوالی نیکشهر تصادف کردند.

جریمه هفته: ماسک نزدن

پس الزامی شدن ماسک رییس جمهور جریمه افرادی که از ماسک استفاده نمی کنند را اینگونه بیان کرد: افراد جامعه وقتی از منزل خارج می‌شوند باید ماسک بزنند و اگر کسی از ماسک استفاده نکرد، 20 هزار تومان جریمه می‌شود و اگر فرد مبتلا به کرونا تخلف کند و از قرنطینه خارج شود، 200 هزار تومان جریمه می‌شود.

روحانی گفت: رانندگان تاکسی اگر ماسک نزنند 100هزار تومان جریمه می‌شوند و هر مسافر بدون ماسکی که سوار کنند، 20 هزار تومان جریمه می‌شوند.

شماره حساب هفته: واریز جریمه های ماسک نزدن

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در پی مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و دستور رئیس جمهوری مبنی بر جریمه مالی افراد یا صنوفی که شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و یا از زدن ماسک در مکان های عمومی خودداری می‌کنند، وزارت بهداشت شماره حساب متمرکز جهت واریز این جریمه ها را معین و اعلام کرده است و تیم های بازرسی سازمان تعزیرات و پلیس افراد و صاحبان صنوف متخلف را جریمه کرده و وجوه حاصل از این جرایم به حساب اعلام شده از سوی وزارت بهداشت واریز خواهد شد و کلیه وجوه حاصله در مسیر مدیریت پیشگیری و مقابله با کرونا در کشور هزینه خواهد شد.

جنجال هفته: خودکشی دانش آموز 11 ساله

طی روزهای گذشته خبر فوت دانش آموز 11 ساله در بندر دیّر از طریق خودکشی و آن هم با طناب دار به دلیل نداشتن گوشی هوشمند بازتاب وسیعی در بر داشت.

این در حالی است اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر، اخبار منتشر شده مبنی بر خودکشی دانش‌آموز 11 ساله اهل شهرستان دیّر به علت دسترسی نداشتن به تلفن همراه و کلاس‌های آموزش مجازی را نادرست دانست و اعلام کرد: با توجه به تحقیق و بررسی های میدانی و جمع آوری مستندات، نامبرده از روز بازگشایی مدارس در 15 شهریور ماه تا روز حادثه بنا به درخواست ولی دانش آموز با توجه به شرایط متاثر از کرونا در مدرسه حضور نداشته و کار آموزشی خود را از طریق شبکه شاد با تلفن همراهی که توسط شخص مدیر مدرسه در فروردین ماه 99 به ایشان اهدا شده بود، تا آخرین ساعات روز حادثه در سامانه شاد به صورت فعال و در کلاس های درس مجازی آنلاین  انجام می داده که تمامی مستندات، اعم از فایل های صوتی، تصویری و تکالیف و تمرین های درسی دانش آموز در گروه درسی موجود می باشد، برخی از این مستندات برای تنویر و اطلاع افکار عمومی پیوست می باشد.

ضمنا نامبرده جز دانش آموزان بی بضاعت و کم برخوردار بوده که در سال های تحصیلی به صورت مکرر مورد حمایت مدرسه و انجمن اولیا و مربیان آموزشگاه بوده است و خانواده نامبرده این موضوع را تایید می نماید.

شوک هفته: پرونده کیوان امام وردی

رئیس پلیس تهران اعلام کرد که متهم به تجاوز به بیش از 300 دختر طی 10 سال اعتراف کرده و ‌ماموران پلیس از مخفیگاه او فیلم‌های سیاهی از تجاوز به 46 دختر کشف کرده‌اند. از بین شاکیان متهم که حدود 30 نفر هستند، 10 نفر در مواجهه‌ حضوری با متهم او را شناسایی کرده و بقیه شاکیان نیز به صورت تلفنی با دادسرا تماس گرفته و شکایت خود را مطرح کرده‌اند. شاکیان این پرونده دختران جوانی ‌اهل تهران و برخی از شهرستان‌ها هستند و حتی برخی از آن ها از خارج از کشور با دادسرا تماس گرفته و شکایت خود را مطرح کرده‌اند.

شایعه هفته: تصویر جریمه ماسک نزدن

چندی پیش تصویر درباره جریمه راننده فاقد ماسک منتشر شد.

سرهنگ مهدی جهانی، معاون اجتماعی پلیس راهور، ضمن تکذیب این موضوع گفت: این تصویر فتوشاپ بوده و چنین موضوعی صحت ندارد.

معاون اجتماعی پلیس راهور تصریح کرد: در شیراز نیز چنین ابلاغیه‌ای وجود ندارد، جریمه عدم استفاده از ماسک فقط برای شهر تهران و ناوگان حمل و نقل عمومی است البته هنوز جریمه‌ای در این رابطه صادر نشده و اگر جریمه‌ها اعمال شود، دستی خواهد بود و دوربینی نیست.

ابلاغیه هفته: دورکاری کارمندان

استانداری تهران طی ابلاغیه ای به فرمانداری های سطح استان اعلام کرد: کلیه کارکنان شاغل در دستگاه‌های اجرایی مکلف؛ به اجرای صحیح و دقیق رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محیط‌های اداری: رعایت بهداشت فردی، خودمراقبتی، خود اظهاری از ابتلا، استفاده اجباری از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و همچنین ارائه خدمات صرفاً به مراجعه کنندگانی که از ماسک استفاده می‌کنند.

مدیریت و مقامات مسئول دستگاه‌های اجرایی موظفند نسبت به ضد عفونی محیط های اداری تمهیدات لازم در خصوص تب سنجی روزانه کلیه کارکنان و مراجعین محترم و ممانعت از حضور افراد بدون ماسک و مشکوک به بیماری در محیط کار اقدام نمایند.

استفاده از ظرفیت دورکاری با تمهیدات و زیرساختهای لازم دستگاههای اجرایی برای ارائه خدمات مطلوب به صورت الکترونیکی از منزل توسط کارکنان واجد شرایط با اولویت کارکنان مبتلا به بیماری های زمینه ای و خاص، بالای 60 سال سن ، همکاران اناث باردار و مادران دارای فرزند زیر 6 سال فراهم نمایند.

نتیجه هفته: آزمون کارشناسی ناپیوسته

نتیجه نهایی کنکور کاردانی به کارشناسی (ناپیوسته) سال ۹۹ دانشگاه‌ها در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور کشور اعلام شد.

واریزی هفته: یارانه

بر اساس اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، یارانه مهرماه، طبق دوره‌های گذشته که بیستم هر ماه است،در ساعت 24 روز یکشنبه 20مهرماه به حساب سرپرستان خانوارها واریز می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز