مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری:

خدمت‌رسانی به بازنشستگان اصلی‌ترین مسئولیت صندوق بازنشستگی است

۱۳۹۹/۰۷/۲۷ - ۱۴:۲۱:۲۸
کد خبر: ۱۰۷۴۶۱۶
خدمت‌رسانی به بازنشستگان اصلی‌ترین مسئولیت صندوق بازنشستگی است
اکبر افتخاری گفت :رسیدگی به امور بازنشستگان و خدمت‌رسانی به آنها، اصلی‌ترین مسئولیت اجتماعی این صندوق است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ اکبر افتخاری، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: نهادها و سازمان‌های مختلف اصولا باید مسئولیت اجتماعی را در کنار وظایف اصلی خود تعریف کنند. اما این قضیه در مورد صندوق بازنشستگی کشوری فرق دارد. «تعریفی که ما از مسئولیت اجتماعی داریم در حقیقت این است که مسئولیت اجتماعی، عین ماموریت صندوق است.» به این ترتیب، رسیدگی به امور بازنشستگان و خدمت‌رسانی به آنها، اصلی‌ترین مسئولیت اجتماعی صندوق است.

او ادامه داد: البته در کنار این خدمات، صندوق باز هم اقدامات و فعالیت‌هایی را در راستای مسئولیت اجتماعی خود تعریف کرده‌است.

افتخاری خاطر نشان کرد: جدیدترین پروژه‌ای که صندوق بازنشستگی کشوری در راستای مسئولیت اجتماعی خود داشت، پروژه «نهال، آب، اشتغال» بوده که در استان سیستان‌وبلوچستان به بهره‌برداری رسیده‌است.

او افزود: در این پروژه ۱۵۰۰ اصله نهال درختان مثمر از جمله توت و انجیر که طبق نظر کارشناسان با آب‌وهوای آن منطقه سازگاری دارند، در روستای حاجی‌آباد کاشته شد. دستگاه‌های آب‌شیرین‌کنی که در این روستاها در اختیار مردم قرار گرفته هم بخشی از آب مورد نیاز مردم را تامین می‌کند. برای مثال آب‌شیرین‌کن روستای حاجی‌آباد روزانه ۲۴ هزار لیتر آب شیرینِ مورد نیاز اهالی این روستا را تامین می‌کند.

افتخاری در مورد تامین هزینه این پروژه از طرف صندوق گفت: ایده این بود که در پایان سال گذشته، برخی اقلام تبلیغات نوروز که معمولا روال بوده مثل چاپ تقویم و سررسید و نظایر اینها را حذف کنیم و به جای آن، منابعش را در اختیار بگیریم و حرکتی خداپسندانه انجام دهیم. این باعث شد بتوانیم در ۲۰ روستای سیستان‌وبلوچستان، آب‌شیرین‌کن‌های موضعی ایجاد کنیم.

او ادامه داد: البته آب‌شیرین‌کن‌ها معمولا تجمیعی هستند که در اختیار تعدادی از روستاها قرار می‌گیرند؛ اما ما تصمیم گرفتیم برای هر روستا یک آب‌شیرین‌کن کوچک نصب کنیم تا ساکنان روستا نیازی به جابه‌جایی نداشته باشند.

افتخاری در مورد مزایای این پروژه تصریح کرد: مزیت اصلی این است که از آب شور چاه در همان روستا استفاده می‌کند و پساب شورش هم برای مصرف آبیاری درختان استفاده می‌شود. این درختان به توسعه فضای سبز کمک می‌کنند ضمن اینکه میوه‌ها و محصولات آنها هم قابل فروش است. به این ترتیب یک بسته اشتغال، محیط زیست و آب‌رسانی را در مسیر خوبی قرار دادیم.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی تاکید کرد:البته صندوق بازنشستگی کشوری به شکل‌های دیگری هم مسئولیت اجتماعی خود را انجام داده‌است: به عنوان مثال در سیل اخیری که در تالش اتفاق افتاد، با اهدای کفش و چکمه، مشارکت داشتیم.

او افزود: بخشی از فعالیت‌های صندوق در سال‌های گذشته در قالب خدمات رفاهی بازنشستگان بود مانند تورهای مسافرتی، وام قرض‌الحسنه بازنشستگان، بیمه عمر و حادثه، کمک‌هزینه عینک، عصا و سمعک و همچنین کارت منزلت، از جمله خدماتی بوده که در این بخش قرار گرفته و ارائه شده ‌است.

نظر شما