گزارش برنا در خصوص یک مناقشه؛

مدت زمان دسترسی به موادمخدر در تهران چقدر است ؟

۱۳۹۹/۰۸/۰۲ - ۲۳:۰۴:۵۶
کد خبر: ۱۰۷۶۴۳۰
مدت زمان دسترسی به موادمخدر در تهران چقدر است ؟
همین چند روز پیش بود که رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران عنوان کرد که زودتر از یک ساعت نمی توان به موادمخدر در تهران دست یافت. گفته هایی که با نظر سایر مسئولین مربوطه تفاوت فاحشی داشت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ زمان دسترسی به مواد مخدر نشان دهنده شدت میزان مصرف و نبود نظارت دقیق در خصوص استفاده از این ماده خانه مان برانداز است. از این رو به نظر می رسد دسترسی راحت به این مواد صنعتی و یا سنتی می تواند آینده بسیاری از جوانان و نوجوانان را به خطر انداخته و سن مصرف را با نبود نظارت خانواده کاهش دهد.

زمان دسترسی به موادمخدر یک ساعت است

همین چند روز پیش بود که رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ در خصوص زمان دسترسی به مواد مخدر در تهران به یکی از رسانه ها گفت: «بستگی دارد زمان دسترسی به موادمخدر در کدام نقطه از پایتخت را مدنظر داشته باشیم. ممکن است شما در محله پرخطری که از قبل شناسایی کرده‌ایم و فروش مواد مخدر را می‌شناسیم در چند دقیقه بتوانید به مواد دسترسی پیدا کنید اما اگر به عنوان یک مشتری بخواهید در محله‌های عادی و بدون هماهنگی قبلی با فروشنده مواد مخدر دنبال مواد باشید ساعت‌ها  معطل شوید.

او افزود: پس در نتیجه نمی‌توان گفت دسترسی به مواد مخدر در تمامی نقاط تهران یکسان است اما با قاطعیت می گویم با بررسی که ما در بیش از صد نقطه در تهران داشته‌ایم محال است شما بتوانید زیر یک ساعت به راحتی به مواد مخدر دسترسی داشته باشید.»

دسترسی به موادمخدر سریع تر شده است

فارغ از تلاش های بی وقفه نیروهای مبارزه با موادمخدر، به نظر می رسد در این میان مقامات قضایی در رابطه با این مقوله نظر متفاوتی دارند و بر این باور هستند که در مدت زمان کمتری می توان در تهران به موادمخدر دسترسی پیدار کرد.

مهدی مهرانگیز، معاون دادستان تهران در این خصوص به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: دسترسی به موادمخدر در پایتخت در سال 99 سریع تر شده است. مناطق مختلف تهران زمان دسترسی متفاوت است و در مناطقی که وضعیت حادتری دارند زمان دسترسی به موادمخدر 15 دقیقه است اما در سایر مناطق این زمان به 40 دقیقه می رسد.

در این میان اما به نظر می رسد که وضعیت بحرانی تر باشد به گونه ای که مسئولین میدانی شهری و دست اندرکاران این حوزه بر این باور هستند که در مدت زمان به مراتب کمتری می توان به موادمخدر دسترسی پیدا کرد.

دسترسی به موادمخدر از طریق پیک

سپیده علیزاده، مدیر مددسرای زنان منطقه 12 شهرداری تهران در این خصوص به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: زمان دسترسی به موادمخدر در مناطق مختلف تهران متفاوت است اما در برخی مناطق تهران زمان دسترسی به موادمخدر کمتر از 5 دقیقه است. اگر به شماره تلفن توزیع کنندگان دسترسی داشته باشید، آن ها از طریق شبکه ای که دارند با پیک و پیامک موادمخدر را حتی درب منزل نیز می آورند.

ضرورت پای کار آمدن سایر سازمان ها

آنچه که در ورای زمان و این اختلاف نظرها اهمیت دارد این است که وضعیت اعتیاد در تهران به قدری بحرانی شده است که نیروی انتظامی به تنهایی نمی تواند در مقابله این پدیده بایستد و تمامی نهادهایی که در این حوزه طبق قانون مسئول شناخته شده اند باید پای کار بیایند تا بتوان در راستای بهبود آمارها و سامان دهی به حوزه معتادین و موادمخدر اقدامی انجام داد. وضعیت بحرانی تهران زمانی مشخص می شود که مسئولین انتظامی نیز به وضوح اعلام می کنند که تهران به مقصد هدف قاچاقچیان موادمخدر بدل شده است و حتی نمونه های فرآوری شده و جدید مخدر نیز به سمت تهران ترانزیت می شود.

//انتهای پیام: 5

نظر شما