عضو کمیته ملی مقابله با کرونا:

آزمایش پی سی آر، ۴ تا ۷ روز بعد از مواجهه/ جوانان بیش از گذشته به کرونا مبتلا می‌شوند/ تشنج و غش از علائم کرونا

۱۳۹۹/۰۸/۰۲ - ۰۵:۱۷:۳۴
کد خبر: ۱۰۷۶۴۸۰
آزمایش پی سی آر، ۴ تا ۷ روز بعد از مواجهه/ جوانان بیش از گذشته به کرونا مبتلا می‌شوند/ تشنج و غش از علائم کرونا
مسعود مردانی درباره چگونگی آزمایش PCR گفت: فرد با گذشت 4 تا 7 روز از احتمال ابتلایش به کرونا باید تست پی سی آر انجام دهد. در غیر این صورت پاسخ تست صحیح نیست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ طی روزهای اخیر روزانه بالای 300 نفر به‌دلیل ابتلا به کرونا فوت می‌کنند. این مقوله کادر درمان را از نفس انداخته و در ماه‌های اخیر نرخ قابل توجهی از کادر درمان به کرونا مبتلا و جزو شهدای مدافع سلامت محسوب شدند. در این شرایط به‌دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم رعایت فاصله اجتماعی نرخ مبتلایان افزایش یافته است.

آمار کرونا در کشور روبه افزایش است

مسعود مردانی، عضو کمیته ملی مقابله با کرونا درباره چگونگی آزمایش PCR به خبرنگار اجتماعی برنا گفت: فرد با گذشت 4 تا 7 روز از احتمال ابتلایش به کرونا باید تست پی سی آر دهد در غیر این صورت پاسخ تست صحیح نیست.

او درباره آخرین وضعیت کرونا در کشور بیان کرد: کرونا در وضعیت نامناسب قرار دارد. آمار مبتلایان روبه افزایش است، طبیعتا سفرهای پیش رو میزان مبتلایان به کرونا را افزایش می دهد.

فقط پزشک عفونی داروی کرونا را تجویز کند

این پزشک متخصص درباره تجویز داروهایی که این روزها برای درمان کرونا شایع شده است، افزود: تجویز دارو برای درمان کرونا برعهده متخصص بیماری‌های عفونی است. امروزه همگان در جامعه به تجویز دارو می‌پردازند. هرچند پزشکان عمومی و پزشکان در سایر تخصص‌ها نیز نباید به تجویز دارو بپردازند. بی‌شک باید با متخصصان عفونی مشورت شود و درصورت نیاز داروی مورد نظر تجویز شود.

 مردانی تاکید کرد: در شرایط کنونی نباید افراد داروهای مختلف مصرف کنند.

علائم جدید کرونا را بشناسید

او درباره سن مبتلایان به کرونا در شرایط کنونی افزود: سن ابتلا به کرونا کاهش یافته و جوانان بیش از گذشته به کرونا مبتلا می‌شوند.

عضو کمیته ملی مقابله با کرونا گفت: این بیماری با علائم متعدد همراه است. برای مثال کرونا با علائم غش کردن، تشنج، ضعف، بی‌حالی، پا درد، از بین رفتن حس چشایی و بویایی همراه است. البته باید دانست که عمده علائم این بیماری تب، تنگی نفس و ... است.

//انتهای پیام: 5

نظر شما