رئیس پلیس پایتخت:

تهران نیازمند سامانه جامع رسیدگی به حوادث است/ تهران تعطیل نمی‌شود/ جریمه خودروهای شخصی بیش از یک سرنشین در صورت عدم استفاده از ماسک

۱۳۹۹/۰۸/۰۳ - ۰۹:۳۹:۳۹
کد خبر: ۱۰۷۷۳۱۷
تهران نیازمند سامانه جامع رسیدگی به حوادث است/ تهران تعطیل نمی‌شود/ جریمه خودروهای شخصی بیش از یک سرنشین در صورت عدم استفاده از ماسک
سردار حسین رحیمی گفت: تهران نیازمند سامانه جامع رسیدگی به حوادث است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در همایش امنیت، سلامت و ایمنی گفت: امروز برای هم افزایی و خدمات رسانی بهتر به شهروندان نیاز است تا سامانه جامعی طراحی شود.

او افزود: نیاز است تا کلیه دستگاه های امدادرسان از طریق این سامانه هماهنگ شده و در صحنه حاضر شوند. طراحی این سامانه برای تهران امروز ضرورت دارد.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: دستگاه های مختلف ماموریت ها و توانمندی های مختلف دارند. زمانی کار نتیجه می دهد که همگی این دستگاه ها در کنار یکدیگر قرار گیرند. باید برای خدمت به مردم به سمت هم افزایی حرکت کرد. بخش ها و دستگاه های مختلف همگی سربازان امام زمان هستند. 41 سال است که می خواهند در درون کشور اختلاف بیاندازند. دشمن می خواهد وحدت میان دستگاه ها و مردم را بر هم بزند.

رئیس پلیس تهران ادامه داد: هر نیروی امدادی یک وظیفه دارد و هر کدام در جایگاه خود بسیار کارهای مهم و بزرگی انجام می دهند. امروز آتش نشانان به دل آتش می روند تا جان مردم را حفظ کنند و به خدمت بپردازند. پرستارها و اورژانس و مامورین امدادی همه و همه کارشان ارزشمند است.

او افزود: در پایتخت هر لحظه ممکن است یک حادثه رخ دهد. به هیچ وجه نمی توان پیش بینی کرد. اگر مدیریت خوب و همدلی نباشد نمی توان با این حوادث مقابله کرد.

سردار رحیمی گفت: اگر مدیریت بحران و هماهنگی به خوبی میان دستگاه ها ایجاد نشود نمی توان کاری کرد. امنیت یک مقوله بین بخشی است و در راستای ایجاد امنیت هر روز باید تعامل بیشتر و بیشتر شود.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: در بسیاری از کشورهای جهان سامانه تلفنی مشترک امداد رسانی ایجاد شده است. در کشور ما نیز این اقدام در دستور کار است و صحبت های اولیه برای ایجاد آن انجام شده است. نیمی از تماس هایی که با پلیس گرفته می شود در حوزه ارشادی و هدایتی است و این تلفن مشترک می تواند در این حوزه موثر باشد.

سردار رحیمی در خصوص مقابله با افرادی که پروتکل های یهداشتی را در تهران رعایت نمی کنند، گفت: از دو روز گذشته برخورد با افرادی که در داخل خودرو، اتوبوس و مترو و واحدهای صنفی، ماسک نمی زنند آغاز شده است. همکاران من با تمام توان پای کار هستند. جلسات هماهنگی برگزار شده است. اولویت پلیس رعایت پروتکل های بهداشتی است.

او افزود: خودروهای شخصی که بیش از یک نفر سرنشین دارند نیز جریمه خواهند شد و باید از ماسک استفاده کنند. اصناف باید به تخلفات بهداشتی فروشگاه ها ورود کنند و وظیفه آن ها است که برخورد کنند. در بازار و فروشگاه های بزرگ نیز مقرر شده است افراد بدون ماسک وارد نشوند. به هیچ وجه دنبال تعطیل کردن شهر نیستیم.

//انتهای پیام: 5

نظر شما