رئیس پلیس تهران خبر داد:

دستگیری ۴ نفر از تعیین کنندگان قیمت ارز و گرانی‌ها/ مقابله با دلالان ارزی را رها نخواهیم کرد

۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۰۸:۱۴:۰۹
کد خبر: ۱۰۷۷۷۷۹
دستگیری ۴ نفر از تعیین کنندگان قیمت ارز و گرانی‌ها/ مقابله با دلالان ارزی را رها نخواهیم کرد
سردار حسین رحیمی گفت: در بخش مبارزه با دلالان ارزی هم در فضای مجازی و هم در فضای حقیقی و بازار، پلیس امنیت اقتصادی با جدیت در حال فعالیت است. ما این افراد را دنبال خواهیم کرد و مقابله با دلالان ارزی را رها نخواهیم کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ روزهای پر نوسان و حساس بازار ارز که با بالا رفتن جزئی قیمت آن بر معیشت مردم تاثیر مستقیم می گذارد سبب شده است تا برخی سودجویان با حضور در معابر شهری اقدام به دلالی و بالا بردن کاذب قیمت دلار کنند. نوساناتی که حتی با جان مردم بازی می کند و منجر به گران شدن داروهای حیاتی همچون انسولین در بازار آزاد می شود و ضرورت برخورد جدی تر با این عرصه یادآور می شود. اهمیت این مقوله در جایی مشخص می شود که با وجود اینکه بهای انس جهانی طلا 10 دلار افزایش پیدا کرد اما دستگیری اعضای یک باند دلال طلا و ارز تأثیر فاحشی بر کاهش تقاضای معاملات فردایی و ریزش محسوس قیمت طلا و سکه ایجاد کرد.

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت در این خصوص به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: در بخش مبارزه با دلالان ارزی هم در فضای مجازی و هم در فضای حقیقی و بازار، پلیس امنیت اقتصادی با جدیت در حال فعالیت است. ما این افراد را دنبال خواهیم کرد و مقابله با دلالان ارزی را رها نخواهیم کرد.

او افزود: طرح مقابله با دلالان بازار ارز و طلا ادامه دارد و نگاه ما عمیق تر شده است و این شیوه در دستور کار نیست که به صورت ناگهانی تعداد زیادی را دستگیر کنیم. بازار تحت رصد و کنترل ما است و آنجا که نیاز باشد به صورت هدفمند ورود می کنیم و مخلین بازار ارز را دستگیر می کنیم. در چند روز اخیر نیز 4 نفر از دلال ها توسط پلیس امنیت اقتصادی پایتخت دستگیر شده اند.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: در رصدهای اطلاعاتی در فضای مجازی، مشخص شد که 4 نفر در فضای مجازی با فعالیت های ارزی نقش عمده‌ ای در تعیین قیمت و گرانی‌ها و نوسانات قیمت ارز دارند که شناسایی و بازداشت آنها در دستور کار قرار گرفت.

رئیس پلیس پایتخت در پایان گفت: در تحقیقات انجام شده مشخص شد که این افراد با تأسیس گروه هایی در فضای مجازی در حوزه معاملات فردایی و کاغذی طلای آب شده و نرخ‌ دهی به بازار فعالیت دارند که این افراد نیز دستگیر شدند.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز