در پی تاکید رهبر معظم انقلاب بررسی شد؛

عدم رعایت قانون‌های کرونایی در جمع قانون‌گذاران!

۱۳۹۹/۰۸/۰۴ - ۱۰:۴۱:۳۰
کد خبر: ۱۰۷۷۷۸۳
عدم رعایت قانون‌های کرونایی در جمع قانون‌گذاران!
روز گذشته رهبر معظم انقلاب بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مسئولین تاکید کردند اما وضعیت مجلس قانون‌گذاری در رعایت قوانین کرونایی چگونه است؟

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ حدود 9 ماه از ورود کرونا به ایران می گذرد و این ویروس منحوس هر روز جان بسیاری از هموطنان ما را می‌گیرد در این راستا بر اساس اعلام مسئولین شهری بخش زیادی از فوتی‌ها مربوط به پایتخت است و با در نظر گرفتن پائیز سیاه کرونایی باید منتظر روزهای بد باشیم این روزها می‌تواند با رعایت برخی پروتکل‌ها تغییر پیدا کند. در این راستا قوانین سختگیرانه‌ای برای رعایت حداکثری اعلام شده که همه مردم اعم از مسئولین باید به این قوانین پایبند باشند.

وضعیت کرونا طی 24 ساعت گذشته

از دیروز تا امروز ۳ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۵ هزار و ۸۱۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۱۶۹ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۵۶۲ هزار و ۷۰۵ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۳۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۲ هزار و ۳۲۰ نفر رسید

 

تاکید رهبر بر رعایت پروتکل بهداشتی از سوی مسئولین

حضرت آیت‌الله خامنه ‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) در دیدار حضوری با رییس جمهور و اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا، ضمن قدردانی از عملکرد این ستاد، توصیه‌های مهمی را بیان و بر لزوم اتخاذ تصمیم‌‌های قاطع و حاکمیتی، اقناع افکار عمومی و همکاری همه دستگاه‌ها و آحاد مردم برای مقابله با وضعیت تأسف‌بار ویروس عالم‌ گیر کرونا تأکید کردند.

رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر «به حداقل رساندن مراجعات به دستگاه‌های اجرایی با افزایش خدمات الکترونیک»، مسئولان را به رعایت حداکثری ضوابط بهداشتی توصیه کردند و افزودند: متأسفانه گاهی برخی از مسئولان در رعایت مواردی مثل ماسک زدن به شیوه صحیح یا رعایت فاصله، کوتاهی می‌کنند که این بی‌اعتنایی‌ها بر رعایت‌های عمومی مردم هم اثر منفی می‌گذارد.

وضعیت مجلس در رعایت قانون‌های کرونایی

با وضع قوانین مربوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا، مردم برای عدم رعایت این موارد جریمه می شوند اما با توجه به تاکیدات رهبری مسئولین باید به این موارد توجه جدی داشته باشند. مسئولین الگو مردم هستند و در روزهای سخت پاییز می بینیم که نمایندگان مجلس شورای اسلامی هیچ اهتمامی به این امر ندارند.

نمایندگان مجلس به اقتضای شغل‌شان همیشه در مسافرت هستند و در بهارستان و حوزه انتخابیه خود با مراجعه‌های مردمی فراوان ارتباط دارند. این افراد را می‌توان جزو گروه‌های در معرض ابتلا به کرونا دانست. از سوی دیگر با مشاهده تصاویر حضور این افراد در صحن مجلس و جلسات می‌توان به این امر اذعان کرد که  متاسفانه نمایندگان مجلس به عنوان  افراد شاخص‌ و الگوی‌های مردم به پروتکل‌های بهداشتی توجه نمی‌کنند

در این میان بیش از 34 تن از نمایندگان از جمله جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان،روح الله متفکرآزاد عضو هیات رئیسه و نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو، عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان و نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی،محمد وحیدی نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم و نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری ، عبدالحسین روح الامینی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و عضو کمیسیون بهداشت و درمان، علی نیکزاد نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین و نایب‌ رئیس‌ مجلس شورای اسلامی،علیرضا منادی سفیدان نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر و رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری ، حجت الاسلام محمدحسین حسین زاده بحرینی، نماینده مردم مشهد و کلات و رئیس کمیسیون آیین نامه داخلی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موحد نماینده مردم کهگیلویه، مهدی عیسی‌زاده نماینده میاندوآب و رئیس کمیسیون اجتماعی و عزت‌الله اکبری تالارپشتی نماینده تهران و رییس کمیسیون صنایع و معادن تا کنون به کرونا مبتلا شده و فاطمه رهبر نماینده مردم تهران و محمد علی رمضانی نماینده مردم آستانه، عیسی جعفری، نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند.

اما حالا باید ببینیم پس از تاکید رهبر انقلاب به رعایت موارد بهداشتی از سوی مسئولین باز هم از این امر سرباز می‌زنند و در مجلس و یا حوزه های انتخابی خود بدین شیوه حاضر خواهند شد؟

صحن+علنی+مجلس+شورای+اسلامی

صحن+علنی+مجلس+شورای+اسلامی+4

صحن+علنی+مجلس+شورای+اسلامی+5

صحن+علنی+مجلس+شورای+اسلامی1

 

صحن+علنی+مجلس+شورای+اسلامی3

صحن+علنی+مجلس+شورای+اسلامی6

صحن+علنی+مجلس+شورای+اسلامی7

مقام+معظم+رهبری

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز