پیش بینی افزایش ۵۰ درصدی یارانه مراکز توانبخشی در سال ۱۴۰۰ / عقب ماندگی مزمن مالی مراکز برطرف می‌شود

۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۱۲:۰۱:۲۱
کد خبر: ۱۰۷۸۱۶۲
پیش بینی افزایش ۵۰ درصدی یارانه مراکز توانبخشی در سال ۱۴۰۰ / عقب ماندگی مزمن مالی مراکز برطرف می‌شود
رئیس هیئت مدیره انجمن عالی مراکز توانبخشی غیردولتی معلولین کشور گفت: عقب ماندگی مزمن مالی مراکز توانبخشی باید جبران شود و به دنبال این هستیم که یارانه مراکز توانبخشی در سال 1400 حداقل 50 درصد افزایش داشته باشد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مجید بهروزی نیا، رئیس هیئت مدیره انجمن عالی مراکز توانبخشی غیردولتی معلولین کشور گفت: در رابطه با افزایش یارانه مراکز توانبخشی غیر دولتی در سال 99، چندی قبل جلسه ای با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور برگزار شد و تمام تلاش ما در انجمن عالی مراکز توانبخشی غیر دولتی معلولین و هئیت مدیره انجمن این است که موضوع افزایش یارانه مراکز هر چه سریع تر در کمیسیون اجتماعی هیئت دولت طرح شده و پس از تصویب نهایی در هیئت دولت به سازمان بهزیستی ابلاغ شود.

او افزود: صورت جلسه ارائه شده به نحوی تنظیم شده که در صورت تامین اعتبار، افزایش 20 درصدی یارانه از تاریخ اول فروردین سال 99 اعمال و به مراکز پرداخت شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن عالی مراکز توانبخشی غیردولتی معلولین کشور با اشاره به انتقال مشکلات مراکز توانبخشی به سازمان برنامه و بودجه اظهارکرد: در تلاش هستیم تا مسائل و مشکلات مراکز توانبخشی اعم از شبانه روزی، روزانه و سایر کاربری ها به سازمان برنامه و بودجه انتقال پیدا کند و امیدواریم در بودجه 1400 رشد قابل توجهی در بحث یارانه مراکز توانبخشی داشته باشیم.

بهروزی نیا در خصوص پیشنهادات ارائه شده در رابطه با افزایش یارانه مراکز توانبخشی در سال 1400 خاطرنشان کرد: با توجه به قیمت تمام شده خدمات در مراکز توانبخشی، پیشنهاد افزایش 100 درصدی یارانه مراکز در سال 1400 ارائه شده و با توجه به اینکه این رقم افزایش دشوار خواهد بود، امیدوار هستیم حداقل 50 درصد افزایش یارانه در سال 1400 محقق شود.

او تاکید کرد: انجمن عالی مراکز توانبخشی غیردولتی معلولین کشور در تلاش است تا عقب ماندگی مزمن مالی مراکز توانبخشی در سال 1400 برطرف شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن عالی مراکز توانبخشی غیردولتی معلولین کشور در خصوص پیگیری های صورت گرفته برای دریافت یارانه مراکز شبانه روزی و ویزیت در منزل و مراقبت در منزل تصریح کرد: مشکلاتی در رابطه با یارانه مراکز شبانه روزی و ویزیت در منزل و مراقبت در منزل ایجاد شده بود که با پیگیری های انجام شده، یارانه مهر ماه مراکز به حساب آنها واریز شد.    

بهروزی نیا افزود: سرانه ای برای 5 ماه توانخواه های مجهول الهویه مراکز شبانه روزی در نظر گرفته شده که آن هم به حساب این مراکز واریز خواهد شد.

او در رابطه با مشکلات مراکز شبانه روزی و آسایشگاه های سالمندان و معلولین در ایام بیماری کرونا اذعان کرد: توقف پذیرش مددجو در ایام بیماری کرونا اعلام شده بود که همین موضوع مشکلاتی را برای مراکز ایجاد کرده بود.

رئیس هیئت مدیره انجمن عالی مراکز توانبخشی غیردولتی معلولین کشور ادامه داد: توقف پذیرش مددجو، تهدیدی برای مراکز شبانه روزی و آسایشگاه های سالمندان و معلولین بود و همین موضوع منجر به کاهش ظرفیت و تعطیلی مراکز خواهد شد.

بهروزی نیا در رابطه با درخواست های صورت گرفته برای ارائه برنامه مدیریت بحران استان ها در صورت بروز نمونه کرونا در مراکز اظهارکرد: درخواست ارائه برنامه و همچنین اعلام فضاهای مراکز قرنطینه و ایزوله و نقاهتگاهی مراکز به استان ها ارائه شده و تاکنون تمام استان ها به غیر از استان های خراسان شمالی، تهران، قم و مازندران برنامه های خود را اعلام کرده اند.

نظر شما