در جلسه شورا صورت گرفت:

تصمیم گیری برای تخفیف به مستاجرین شهرداری در شرایط کرونا

۱۳۹۹/۰۸/۰۶ - ۱۰:۰۲:۱۷
کد خبر: ۱۰۷۸۶۹۰
تصمیم گیری برای تخفیف به مستاجرین شهرداری در شرایط کرونا
اعضای شورای اسلامی شهر تهران به یک فوریت اصلاح ماده ۱۱ بسته محرک اقتصادی شهر تهران رای دادند تا در جهت تسهیل شرایط مستاجران شهرداری تهران با توجه به تعطیلی کسب و کارها در شیوع کرونا تصمیم گیری صورت گیرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ یک فوریت لایحه شهردار تهران در خصوص «اصلاح ماده 11 مصوبه بسته محرک در شرایط سخت اقتصادی و نیز در شرایط بحرانی ناشی از گسترش ویروس کرونا» در دویست و چهل و پنجمین جلسه شورا مورد بررسی قرار گرفت.

عبدالحمید امامی، معاون اقتصادی شهرداری در خصوص این لایحه گفت: از آنجایی که اپیدمی کرونا سبب شده است که درامدهای مستاجرین شهرداری در ترمینال‎ها و... کاهش پیدا کند، در شهرداری درخواست شده است که به ایشان در پرداخت اجاره‎ها تخفیف داده شود.

او افزود: البته در لایحه دولت اشاره شده است که در روزهای تعطیل شده توسط دولت، اجاره گرفته نمی‎شود.

او ادامه داد: این لایحه برای اینست که تکلیف این مستاجرین روشن و مشخص شود که به ایشان تخفیف داده شود یا نه.

بر اساس این اصلاحیه در صورت بررسی در کمیسیون ها و تصویب نهایی در صحن شورا به شهرداری تهران اجازه داده می‎شود، به منظور حمایت از مستاجرین و بهره برداران واحدها، اماکن و فضاهای تجاری، اداری، خدماتی، فرهنگی، هنری، ورزشی و تفریحی واگذار شده توسط واحدهای ستادی، مناطق، سازمان‎ها و شرکت‎های تابعه به اشخاص حقیقی و حقوقی(بخش خصوصی) که محل کار و فعالیت آنها به دلیل جلوگیری از انتشار شیوع ویروس کرونا تعطیل گردیده و به واسطه کاهش درامد دچار آسیب مالی شده اند اما تعطیل نگردیده اند نسبت به استمهال، تعدیل، بخشودگی اجاره بها یا افزایش و تمدید مدت قرارداد و یا نحوه ایفا تعهدات قراردادی و یا امر اقاله و یا سایر تصمیمات مقتضی که باید به تصویب شورا برسد اقدام کند.

در نهایت یک فوریت این لایحه بدون مخالف با 13 رای به تصویب رسید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز