جمع آوری واحدهای آلاینده دپوی پسماند در شهرستان ری/ پلمب واحد آلاینده در پاکدشت

۱۳۹۹/۰۸/۰۷ - ۰۸:۵۴:۴۹
کد خبر: ۱۰۷۹۲۱۵
جمع آوری واحدهای آلاینده دپوی پسماند در شهرستان ری/ پلمب واحد آلاینده در پاکدشت
با نظارت و پیگیری محیط زیست استان تهران شش واحد آلاینده دپوی پسماند در شهرستان ری روز گذشته با دستور مقام قضایی جمع آوری و یک واحد آلاینده نیز در شهرستان پاکدشت پلمب شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ زهره عبادتی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری در تشریح خبر جمع آوری شش واحد آلاینده دپوی پسماند در بخش خاوران این شهرستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳۰ واحد غیر مجاز دپوی پسماند در شهرستان ری جمع آوری شده است.

او در ادامه اظهار کرد: متاسفانه به دلیل عدم نظارت مدیران اجرایی پسماند بر مدیریت پسماند های خشک و پلاستیک، مراکز متعدد و آلاینده در این خصوص در شهرستان ری ایجاد شده که این موضوع آلودگی های زیادی در بخش هوا ،آب و خاک را به همراه دارد.

عبادتی تاکید کرد: با مدیریت صحیح پسماند های خشک و پلاستیک و انتقال آنها به مراکز مجاز توسط شهرداری ها ضمن اینکه فرآیند بازیافت بصورت اصولی انجام خواهد شد از فعالیت و انتشارآلودگی های محیط زیستی ناشی از فعالیت این مراکز غیر مجاز نیز کاسته می شود.

این گزارش همچنین می افزاید: در شهرستان پاکدشت نیز یک واحد آلاینده به دلیل عدم توجه به اخطاریه قانونی محیط زیست و تهدید علیه سلامت مردم از سوی محیط زیست این شهرستان پلمب و از ادامه فعالیت آن جلوگیری شد.

محمودرضا سعیدپور رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاکدشت با اعلام این خبر تصریح کرد: پیرو شکایت مردمی واصله به این اداره در خصوص مزاحمت و آلایندگی یک واحد کارگاهی ریخته گری که فعالیت غیراصولی آن موجب تهدید علیه سلامت شهروندان را فراهم کرده بود، یگان حفاظت این اداره نسبت به بازدید و بررسی موضوع اقدام کرد.

او در ادامه افزود: از آنجاییکه این واحد در گشت و پایش های دوره ای این اداره شناسایی و اخطاریه قانونی دریافت کرده بود، پس از تایید آلودگی، اخطاریه پلمب واحد صادر و نسبت به جلوگیری از فعالیت این واحد اقدام شد.

سعیدپور اظهار کرد: متصدی این واحد ملزم به جمع آوری و انتقال واحد به مکان مورد تایید محیط زیست بوده و این اداره تا حصول نتیجه نهایی پیگیری لازم در این خصوص را بعمل خواهد آورد.

او در پایان از شناسایی 34 واحد صنعتی، صنفی و کارگاهی جدید در پایش های صورت گرفته در مهرماه سالجاری خبر داد و خاطر نشان کرد: همزمان با فصل سرما و افزایش غلظت آلاینده های هوا،گشت های مستمر محیط زیست در این شهرستان فعال بوده که در صورت هر گونه تخلف آلاینده برخورد قانونی در اینخصوص انجام می شود.

نظر شما